kampeerartikelen aanschaffen

kampeerartikelen aanschaffen (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ingrid 10.01.2008 13:56
dit jaar gaan we voor het eerst op vakantie met de caravan hebben een paar maanden geleden een 2e handse gekocht nou moeten wij nog wel aardig wat spullen aanschaffen voor in en om de caravan o.a grondzeil,porta potti,bestek,sevies enz enz

wie kan mij vertellen waar je het beste terecht kan om een keer gezellig te shoppen voor deze artikelen ik heb wel al van een aantal kampeerwinkels gelezen maar daar zal qua grootte en assortiment ook wel verschil inzitten lijkt me zo,wij zelf komen uit de buurt van utrecht.

alvast bedankt



christien 10.01.2008 19:56
hoi Ingrid, misschien een idee om bij een grote campingzaak langs te gaan. Zelf weet ik wel Obelink. Zie de site www.obelink.nl, hier kun je ook een folder aanvragen kun je vast e.e.a. nazoeken. Succes en als je meer wilt weten mag je wel mailen. vr. gr. Christien.

Geplaatst door: Corin@ 10.01.2008 22:16
Obelink in Winterswijk is zeker de moeite waard! Voor ons is dit anderhalf uur rijden en wij maken er dan een gezellig dagje uit van!
Campingsport de Wit in Schijndel is ook een grote kampeerzaak. www.de-wit.nl

Geplaatst door: tineke 10.01.2008 23:15
Op de volgende link vind je een overzicht van kampeerwinkels:

http://www.toerisme-frankrijk.nl/kampeerwinkels.asp

Geplaatst door: anton 13.01.2008 13:41
Goedemorgen Ingrid

Probeer het eens bij online winkels
Zo heb ik al een aantal artikelen bij onlinekampeershop gekocht en dat werkt prima,
Binnen drie dagen heb je het in huis
Moet je eens gaan kijken op www.onlinekampeershop.nl

Geplaatst door: ivonne 13.01.2008 18:59
de wit is veel duurder dan obelink, dus als je een beetje op moet letten loont de rit al heel snel .
Wij maken altijd een lijstje, kijken dan of obelink loont (en dat doet het al snel) en gaan dan pas. Ook vullingen voor gasflessen zijn vaak goedkoper dan elders, al scheelt dat niet altijd veel.Bij ons is het elk jaar weer: volgend jaar hoeven we niet naar obelink, en als dan puntje bij paaltje komt blijkt obelink ons toch vaak veel te besparen.

Geplaatst door: conny 14.01.2008 11:05
marktplaats; volop keus en bespaart je handen vol geld.
Koop niet te veel vooraf; in de praktijk merk je vanzelf wat je mist.
Kies voor goede pannen, niet te breed.
In Moordrecht ( Gouda)is pas een nieuwe Campoworld geopend; kijk op de site voor een routebeschrijving !!(Tom Tom kent het adres nog niet en het staat niet aangegeven).
Veel kampeerplezier !!

Geplaatst door: lisette 14.01.2008 13:09
hoi,
wij zijn vorig jaar voor het eerst met de vouwwagen naar frankrijk geweest, en hebben via marktplaats een complete set voor weinig gekocht.
zo kun je eerst kijken of alles je goed bevalt, voor je eventueel nieuw gaat kopen.
die 2ehands set raak je ook snel genoeg weer kwijt wanneer hij niet meer nodig is.

dit jaar hebben we ook een caravan gekocht 2ehands dus ook voor ons weer puzzelen wat hebben we nodig. (wij houden het wel iets basic , bijv portapotti hoeven wij niet)
veel succes en shopplezier

Geplaatst door: ingrid 20.01.2008 11:06
Bedankt allemaal voor jullie reakties/tips,

We hebben inderdaad besloten om binnenkort een keer naar Obelink te gaan het is wel niet naast de deur maar we maken er maar gelijk een gezellig dagje uit van.

We hebben uit enthousiasme wel al een hele lijst gemaakt met wat we denken nodig te hebben zullen ongetwijfeld wel spulletjes afvallen die misschien wel een beetje overbodig zijn.

In ieder geval kijken we er wel al naar uit om dus te gaan kamperen dus laat die zomer maar komen.

groetjes Ingrid.

Geplaatst door: ® Zijlstra 06.07.2008 14:47
Idd een grote kampeerwinkel is altijd leuk om eens even goed rond te kijken en misschien ook wat te kopen. Iig al leuk voor de inspiratie!
Als je op de centjes wil letten; kan je je ook veel kampeerspullen vinden bij tweedehands zaken zoals het Gooed, Marktplaatswinkel of gewoon Marktplaats.
Daar hebben wij ook al heel veel goede (vaak nog zo goed als nieuw), goedkope en leuke spullen vandaan.
Fijne vakantie!

Geplaatst door: ingrid 08.07.2008 09:56
@zijlstra,

we zijn inmiddels bij obelink geweest,moet zeggen dat dat toch wel leuk winkelen is wij waren doorvoor bij erica in zeist geweest maar dat kun je niet vergelijken met obelink.

wij hebben bij obelink ook wel het één en ander aangeschaft maar uiteindelijk ook op marktplaats wat (nog in goede staat)spulletjes aangeschaft.

wij gaan 2 augustus voor het eerst kamperen kan dus niet wachten tot dat het zover is.

voor een ieder hier een hele fijne(zonnige) vakantie gewenst

Jan 18.07.2009 15:51
Wij hebben helaas een wat mindere ervaring met Obelink omdat - voor ons - de reisafstand te groot is voor een normale verhouding consument-winkelier.
Een elektrische koelbox die in krap een jaar is stukgegaan, konden we volgens Obelink alleen maar in de winkel om komen ruilen. Maar ga je daar dan vanuit Brabant ruim 300 km voor heen en weer rijden?
Een andere oplossing was er volgens Obelink niet. Hierover heb ik tevergeefs een intensieve e-mailuitwisseling gehad. Ik was van mening dat het serviceniveau van Obelink wat volwassener was. Tenslotte zijn er al legio internetwinkels die wel passende oplossingen bieden om (kapotte) spullen om te ruilen.

Dus "bezint eer ge begint" als je op verre afstand kampeerartikelen wilt aanschaffen. Is een artikel niet ok en wil je ruilen, dan kan je in dit soort situaties een aardig probleem hebben. Dat gezellige dagje uit wordt dan vanzelf wat minder gezellig en het voordelige uitje is al gauw niet zo goedkoop meer.

Jo 19.07.2009 12:45
De vrijbuiter is ook een grote kampeerwinkel en persoonlijk vind ik deze netter van opzet dan obelink.
Vrijbuiter zit in Roden en inmiddels ook in Gouda geloof maar kijk gewoon even op hun site dan zie je precies waar zij zitten.

Geplaatst door: Saskia 23.07.2009 15:23
Mijn ervaring is dat ze bij iedere andere campingshop precies dezelfde spullen hebben als bij Obelink. Alleen staan er bij Obelink meteen ergens 1000 exemplaren van en in een "gewone" kampeershop maar 10 of zo. Qua prijzen moet je erg uitkijken, want bij Obelink lijkt het goedkoper omdat het groots geprijsd is, maar in een andere winkel is het vaak dezelfde prijs (en soms zelfs goedkoper!). Dus als je erg ver moet reizen kan je net zo goed in de buurt van je woonplaats shoppen. En inderdaad op Marktplaats en 2e hands winkels kan je ook heel vaal leuk slagen voor weinig.

Hans K 27.07.2009 21:05
wij gingen voor een voortent. 2e hands leek me dat te link.
Ik winkel regelmatig via een online shop, dit keer een mooie brand voortent gekocht via http://www.indeverte.nl Een gewone kampeer winkel vindt ik gewoon te duur.
Deze keer scheelde het ruim 300 euro op een Palazzo. ik vindt die toonzalen erg mooi maar ik moet niet het idee krijgen dat ik een deel van mijn zuur verdiende vakantiegeld moet inleveren voor een toonzaal.
Ook wij gaan naar Frankrijk, Een beetje druk maar het blijft een prachtig land.
Veel kampeerwinkels zo als hier in Nederland ben ik er trouwens nog niet tegengekomen. Succes

Anouk 06.08.2010 23:56
Hoi Ingrid. Wij wonen in sevenum
vroeger gingen wij nog wel een naar jansen sport in sevenum, maar nu de Vrijbuiter in Roermond geopend is shoppen we daar.
Zeer groot en vrijwel alles op voorraad. belangrijkste is dat de Vrijbuiter ook nog eens ruim 25% goedkoper is. we hebben vorig jaar een nieuwe caravan gekocht, afgelopen maand een prachtige voortent in Roermond bij de vrijbuiter.
Het grote voordeel is dat je de voortent direkt kan meenemenen ze hebben zeer goede service.
Na die mega winkel nog Roermond zelf in geweest en naar het Outlet. Prachtig

Geplaatst door: ingrid 12.08.2010 14:52
wat leuk om te lezen dat er ruim 2 jaar na het plaatsen van mijn vraag de mensen nog de moeite nemen om te reageren dank je wel daarvoor
inmiddels zijn wij al diversen keren met de caravan weg geweest en is alles goed gekomen we hebben spullen bij Obelink gekocht op marktplaats hebben we gesnuffeld en zo af en toe op vakantie een kampeerwinkel in geweest dus we weten nu aardig de weg.
moet zeggen dat we het kamperen helemaal fantastisch vinden hebben inmiddels onze eerste caravan verkocht en een grotere aangeschafd voorlopig zullen wij blijven kamperen