Afgelopen zomer slecht weer, toch naar buitenland?

Afgelopen zomer slecht weer, toch naar buitenland? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Kristel 17.01.2008 19:12
Wij zijn afgelopen zomer in Nederland gebleven. Hadden een hele luxe camping. Het was allemaal heel leuk, maar het weer was verschrikkelijk en daardoor leek alles heel triest en afgestorven. Wij willen in de zomer toch goed weer, dus gaan deze zomer weer naar buitenland (Zuid-Frankrijk). Meer mensen die dit jaar naar het buitenland gaan, omdat ze afgelopen zomer in de regen hebben gestaan?!

mvg

joke 18.01.2008 21:14
Hoeft nog niks te zeggen. In Frankrijk kan het ook slecht zijn. Wij zijn voor 2 jaar terug in de Dordogne geweest daar was het op zich wel lekker maar niet zoals het gewoonlijk is. Voor een jaar of 4 terug helemaal naar Narbonne (bijna in Spanje) gereden. Daar was het weer ook niet je van het. Er waren zelfs dagen bij dat je beter in NL kon zijn hihiihihih. Hebben we natuurlijk niet gemeld bij de familie haahahh.

Kristel 23.01.2008 16:23
Over het algemeen is het gewoon stukker beter in Frankrijk. Wij gingen al heel wat jaartjes naar Frankrijk en altijd goed weer gehad. Dit jaar een keer in Nederland gebleven, nee dankje! Met dit weer heb ik geen zin om in Nederland te blijven. Wij zoeken toch weer Frankrijk op. De sfeer is ook heel anders in Frankrijk. Als je in Frankrijk bent geeft dat het echte vakantiegevoel.

Geplaatst door: Jolande 23.01.2008 19:41
Al twee jaar op een rij bar slecht weer gehad in Frankrijk.
Net zo slecht als in nederland, dus waarom zo ver rijden als het niet uitmaakt ?
Er gaat niets boven eigen land als het weer dan toch slecht is.

Geplaatst door: Laura 24.01.2008 11:49
Als je in Noord Frankrijk zit, kan het inderdaad net zo slecht weer zijn dan in Nederland, maar over het algemeen is het gewoon stukker beter weer. In Frankrijk is toch een heel andere klimaat. Als het in Nederland warm is, dan koelt het absoluut 'savonds niet af. In Frankrijk koelt het 'savonds vaak wel iets af en dat slaapt een stuk beter. Ook voor de cultuur gaan wij naar het buitenland (Frankrijk). Er is een hele andere leuke sfeer dan in Nederland. Als het in Frankrijk een keer regent is dat nooit de hele week, meestal maar 1 dag, hooguit 2 dagen en dan is het weer goed. Dus over het algemeen is het beter, logisch! Wij wilden dit jaar ook een keer in Nederland blijven, maar hebben net voor de vakantie besloten om toch naar Frankrijk te gaan (drome). Wij zaten 2 weken in Frankrijk, heerlijk weer gehad. Wij gaan gewoon naar buitenland, wij willen zeker zijn van mooi weer. Op een camping zitten met slecht weer vinden wij niks.

Geplaatst door: ivonne 27.01.2008 09:02
Wij blijven in de zomer NOOIT in Nederland, soms is het weer wel goe, maar meestal heb je naar mijn zin teveel regen en kou. Bah. We rijden , en kijken van tevoren waar het warm is, en wat de voorspelling daar is, gaat het regenen, of dreigt er regen dan vertrekken we naar betere oorden. Vakantie, duus zat, te weinig, je denkt toch niet dat ik dan ook meer dan 1 dag regen wil?

En het argument: we hebben 2 jaar achter elkaar slecht weer gehad, tja, dat ligt eraan waar je naar toe ging, zoals gezegd, noord frankrijk kan dat, de dordogne geeft ook wel eens langer regen, net als de allier ed. En als je dan pech hebt tja dat kan. Maar dan pak je je boeltje rijdt de pyreneen over en zit weer in de zon.

Nederland weet je bijna zeker dat het slecht weer is, bovendien is het allemaal bekender, minder apparte dingen te zien, de campings zijn vaak te duur (behalve boeren campings, die zijn nog heel leuk ook), het eten is overal hetzelfde, de hema is hetzelfde, als wat je al kent. Brrrr, ik moet er niet aan denken, maar goed ik vind dit sowieso geen leuk land.

Geplaatst door: Karel 27.01.2008 10:10
tip Ivonne . EMIGREREN NAAR EEN LAND WAAR HET NOOIT REGENT !!

Geplaatst door: ivonne 29.01.2008 09:27
Heb ik ook gepland.
Tenminste, een land waar het veel minder regent.

Ik gruw van dat weer hier, maar ieder het zijne hoor.

Alleen, als je het weer niet leuk vindt waarom zou je dan hier wel vakantie houden?


Geplaatst door: Koert 29.01.2008 11:21
heel simpel, nergens heb je zekerheid over het weer, dus hemel het een niet op of kraak het andere niet af !

Geplaatst door: ivonne 29.01.2008 14:54
In de zomervakantie heb je wel degelijk zekerheid als je ver genoeg rijdt.
Gewoon een kwestie van gaan. Kijk maar eens naar de statistieken, als het in het zuiden van Europa dan al eens een keertje zou regenen is dat snel weg en eenmalig. Dus je hebt wel zekerheden.

En het gaat niet om ophemelen , maar om niks aan vinden, dat is een mening. Zou echt niet weten waarom ik niet mag gruwen van het weer hier.

Geplaatst door: Linda 29.01.2008 15:41
Wij reizen ook naar het zuiden af in de zomer, moet er ook niet aan denken om in het slechte weer te zitten. De campings is Nederland zijn allemaal prachtig (wel duur), maar als het slecht weer is, is voor mij de vakantie al bedorven. OEn 2 weken naar buitenland is ook gewoon leuk, andere cultuur enz..

Marieke 29.01.2008 15:47
Hallo, wij gingen elke zomer naar een camping in Nederland met onze eigen caravan. Het weer is inderdaad bijna altijd slecht of minder. Nu wij afgelopen zomer 2 weken in de regen hebben gezeten (geen 1 dag droog weer, wij zijn ook paar dagen eerder naar huis gegaan) willen wij deze zomer naar het Zuiden. Wij zijn nog nooit echt met de auto naar het buitenland geweest, wij zijn erg benieuwd hoe dat zal gaan. Wij zoeken een camping in Zuid - Frankrijk (onder Lyon). Wij hopen hier op mooi weer, maar dat komt vast goed!

Geplaatst door: Frans.M 13.02.2008 19:57
Het gehele seizoen kamperen wij op een camping in Nederland, maar met de vakantie inpakken en wegwezen en lekker Frankrijk in.
Alleen het afgelopen jaar was her weer in de correse waar we waren bijzonder slecht, dus eigenlijk een verloren vakantie.
Maar dit jaar toch maar weer naar Frankrijk maar dan vermoedelijk zuiderlijker.

Gr. Frans

Lieke 24.02.2008 22:13
Wij hebben er ook over zitten denken om in Nederland te blijven omdat we het steeds zo ver rijden vinden; helemaal vanuit het Noorden naar Zuid Frankrijk.
Toch besloten om wel naar Frankrijk te gaan omdat we bang zijn voor een regenachtige vakantie. Wij gaan naar de Ardeche, volgens mij heb je daar veel kans op mooi weer.

Geplaatst door: Janneke 26.02.2008 17:23
Wij gaan na 8 jaar weer naar Frankrijk. Voorheen altijd in Nederland gebleven, met mooi weer, maar toch meestal wel minder/slecht weer. Wij gaan richting de drome, dit ligt in de buurt van de ardech. Het is daar meestal/altijd goed weer in de zomer. Altijd rond de 25/30 graden met veel zon en dat is voor ons de beste weertype. Wij hebben er zin in. Wij gaan naar camping Camping Le Couspeau in Poet Celard en zullen vertrekken op zondag 6 juli, zodat wij maandag 7 juli aankomen op de camping.

Geplaatst door: Alies 02.03.2008 16:07
Ja, na dit jaar weggewaaid en weggespoeld te zijn in Zeeland was het meteen de laatste keer. Wij gaan dit jaar naar het Lago Maggiore in Italie.

Patriess 03.03.2008 14:31
Alies , wij gaan ook naar Lago Maggiorre.(isolino)

Vorig jaar in het voorseizoen gekampeerd op de Molenhof. Superleuke camping, het weer was redelijk, alleen de nachten waren vreselijk koud.
Nederland is een mooi kampeerland, maar voor 3 weken vakantie trek ik toch liever naar het buitenland. Natuurlijk voor het mooie weer.
Weekendjes weg en het voorseizoen lekker in eigen land.


Geplaatst door: Jose 06.03.2008 22:47
Precies Patriess!
In de zomer gaan wij altijd 2 weken naar het buitenland (dit jaar Frankrijk). Wij proberen altijd zo vroeg mogelijk te gaan (begin Juli), want in Nederland is het weer in augustus over het algemeen stukker beter dan juli, dus hebben wij dubbel op mooi weer. Nederland kan ook leuk zijn, maar wij gaan dan ook een weekendje of in de meivakantie een weekje weg.

Geplaatst door: grambii 11.05.2008 19:00
Wij hebben vorig jaar na 2 jaar slecht weer in NL (2005 en 2006) besloten om naar Frankrijk te gaan, vorig jaar naar de Ardéche, en we zagen ook op tegen de lange reis. Maar dat is ons 200% meegevallen, alleen op de terugreis vanaf Lyon tot thuis regen gehad. De periode in de Ardéche hadden we echt super weer, maar de twee weken ervoor was het daar ook slecht geweest.
Dit jaar gaan we naar de cote d'Azur dus nog een kilometertje of 200 verder. Omdat we de gok niet willen nemen dat het in NL weer regent, een dag of zo maakt ons dan nog niets uit maar in 2 weken 2 dagen zon is ons echt te gortig....;)