Hoevaak met de caravan?

Hoevaak met de caravan? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Adje 09.09.2008 12:30
Zelf gaan we met ons gezin per jaar er 3 keer heerlijk op uit met de caravan: Meivakantie, zomervakantie en herfstvakantie. (Als het alleen aan mij lag, ging ik met de kerst ook nog een paar dagen)
Ik ben echter nog geen mensen tegengekomen die de caravan ook zo vaak gebruiken. (behalve dan de gepensioneerden natuurlijk)
Wij zijn toch niet de enigen??

Irene 09.09.2008 17:12
Nee hoor, wij gaan ook geregeld. Herfstvakantie, meivakantie, zomer en dit weekend nog een nachtje.En ja, ik denk na over kerst.....
Zijn soms korte verblijven van maar vier tot 6 nachten, maar we gaan als we kunnen. Heerlijk! (en niet gepensioneerd, ik mag nog 22 jaar werken :-)

Geplaatst door: Jose 09.09.2008 21:23
Paar jaar geleden gingen wij ook vaker met de caravan op vakantie. Meivakantie, hemelvaart en/of pinksteren en zomervakantie. Nu vinden wij het inpakken toch teveel werk voor een paar nachtjes. Wij gaan nu meestal alleen in de meivakantie (in Nederland) als het goed weer is en in de zomervakantie gaan wij dan lekker 2.5 week naar het zuiden van Frankrijk. Met hemelvaart en pinksteren blijven wij lekker thuis.

Geplaatst door: Irene 10.09.2008 17:39
Het inpak werk hebben we weten te minimaliseren door bijna alles dubbel te regelen. Via marktplaats zelfs een extra Monopoly en ook op rommelmarkten kochten wat, bijv Rummy.
Fleeceplaids etc liggen standaard in de caravan, de fleece truien idem.
Voor vertrek gooi ik voor 1 dag eten in de caravan, kruiden liggen er ook alweer standaard in. Ieder verzamelt zijn eigen kleding, en dat is weinig voor een paar nachten.
Nu bof ik dit jaar met mijn rooster. Op vrijdag ben ik vrij, dus donderdags zetten we de caravan voor de deur, en als het lukt sta ik vrijdagmiddag klaar met alles om aan te pikken.
Ook maandag ben ik vrij, dus enig opruimwerk kan ook dan gebeuren. Poetsen is zo gebeurd, na de zomer doe ik echt alle hoekjes en gaten, ergens in het voorjaar ook.
De kinderen hebben een leeftijd dat ze of zelf inpakken of thuisblijven. alleen mijn man werkt onregelmatig, dus ik sta geregeld met reiskriebels en niemand die meekan of wil.....(typisch een boogschutter, altijd de kriebels om te verkassen)

Geplaatst door: alma 12.09.2008 14:07
we zijn dit jaar zelfs 4 keer geweest je hebt je caravan toch niet alleen voor de zomervakantie. gewoon genieten

Erna 22.09.2008 18:18
Wij gaan ook het liefst een paar keer per jaar, meestal komt dat neer op 3 keer (de laatste jaren tenminste).In het voorjaar (meivakantie of hepi), zomer en de herfst. Mijn man wil eigenlijk ook graag op wintersport met de caravan. Maar dat is nou het enige dat van mij niet hoeft. Dan laat ik me heerlijk een weekje verwennen in een lekker hotelletje, maar voor de rest..... doe mij de caravan maar!
En ach het inpakken vind ik ook wel meevallen. Alleen voor de zomervakantie ben ik altijd wat langer bezig (maar dan gaan we ook een week of 4/5). De andere vakanties is het inderdaad voor iedereen wat kleren, een beetje eten, en de rest blijft er standaard in.

Geplaatst door: daphne 22.09.2008 21:19
Wij gaan zeer regelmatig een weekend er op uit met de caravan. De caravan staat dan ook altijd klaar voor vertrek. Alleen kleding en wat eten hoeft worden ingepakt.
Meivakantie, zomervakantie, herfstvakantie en in de winter nog op wintersport. Daarnaast zijn we zo'n 8 weekenden per jaar met tweeën op pad met de caravan. Wij zijn nl om het weekend kindervrij, dat is dan een voordeel van gescheiden zijn.
O ja, wij zijn 41 jaar oud, dus nog lang niet gepensioneerd.

Geplaatst door: Saskia 29.09.2008 14:21
Wij gaan ook vaak met de caravan weg. Maar altijd voor 1 week of langer. Een paar jaar een weekend geprobeerd, maar vinden dit toch te kort. Alles zit standaard in de caravan en ook wij nemen alleen kleding mee en voor 1 of 2 dagen eten. Meestal doe ik dit in een paar tassen/boodschappenkratten in de auto, we rijden naar de caravanstalling, aanhaken en wegwezen! Heerlijk!

Geplaatst door: Anna 02.10.2008 08:21
Hallo
dit jaar zijn we er al 5 keer mee weggeweest 1 keer 3 week in de zomervakantie,en verder weekendjes 1 of 2 nachten.heerlijk,voor de weekendjes doen we niks voor de caravan,dus alleen pootjes uitdraaien en de stoelen pakken. We zoeken dan een ACSI camping dus lekker voordelig.en het is alleen wat boodschappen en wat kleding meenemen en de fietsen,en genieten maar.Volgend jaar gaan we in het voor en naseizoen dan gaan we zonder de kinderen,kunnen we er nog meer gebruik van maken(wij zijn ook nog geen 50)

Geplaatst door: Saskia 16.10.2008 20:35
Even vergeten te vermelden wij zijn ook nog niet zo oud en ik werk nog fulltime.