Wéér slecht weer in Nederland.

Wéér slecht weer in Nederland. (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Lieke 08.07.2009 19:38
Wij kamperen al een aantal jaren in Nederland en hebben elk jaar nog slecht weer gehad.
Wij zitten nu ook in Nederland op de camping, maar als het in het weekend niet veel beter wordt gaan wij gewoon weer naar huis. Met dit weer is het gewoon verschrikkelijk!
Volgend jaar dan toch maar echt buitenland en daar lekker kamperen, want dit is echt niets.
Je kunt gewoon niet op het weer aan hier in Nederland. Wij zijn in die 4 jaar dat wij kamperen in Nederland nog nooit de volle 2 weken gebleven die wij geboekt hebben, altijd eerder naar huis gegaan i.v.m. super slecht weer, net zoals dit jaar weer. Baal er enorm van en kan iedereen aanraden om toch nu maar snel een camping te zoeken in buitenland.

Geplaatst door: conny 09.07.2009 12:56
Sterkte!
Helaas hangt aan kamperen in het (zonnige) zuiden een prijskaartje , hoewel ik lastminute vliegreizen tegen kom....
Blijf (word) positief en hopelijk komt de weersverwachting uit : volgende week warmer , droger.
Laat je vakantie er niet door verpesten in ieder geval, zonde !

petra 09.07.2009 22:36
als je hier blijft moet je het mindere weer meecalculeren, das het risico wat je nu eenmaal loopt, ik heb juist italie geannuleerd om hier te blijven, en heb al div dingen op internet opgezocht voor het geval we minder weer hebben

Geplaatst door: Cett 10.07.2009 12:13
Ik denk dat wij één van de gelukkigen zijn die mazzel hebben gehad.. Die hele warme week van eind juni, begin juli stonden wij lekker op de camping in Nederland met gelukkig een groot meer voor ons..

Maar het blijft altijd maar afwachten wat het weer gaat doen in Nederland.

Linda 10.07.2009 18:13
Tja dat wij waren ook Nederland kampeerders maar ieder jaar als wij net op vakantie gingen was het drama met het weer, de laatste keer Drenthe hebben we onze tent in de container moeten gooien, we hebben een nieuwe gekocht en hebben direct besloten om naar het buitenland te gaan, nu gaan we voor het 4e jaar naar Frankrijk heerlijk s'morgens in het zonnetje ontbijten en als ik nu de weersberichten lees stond ons wat heel moois te wachten....


Geplaatst door: bibi 12.07.2009 20:03
Lieke,

Heb je niet genoeg vakantie dagen over om alsnog naar buitenland te gaan? Inpakken je boel hier en even naar huis en vertrekken naar een warmer oord.
Als je even goed zoekt dan zijn er nog last minuut vakantie's die echt een heel stuk goedkoper zijn. Op een camping in een stacaravan bv of een vliegvakantie voor 8 dagen.

Het is voor ons ook de rede dat wij voor het weer naar buitenland gaan. MAAR zeer zeker ook voor de cultuur. Het leven is anders als hier.

Succes en ik wens je toch nog een fijne vakantie.

jetje 22.07.2009 11:03
Ook wij verblijven dit jaar (na 9jaar) weer een weekje in Nederland, ook ik baal als het slecht weer is,gelukkig gaan bij ons geen kinderen mee, we gaan wel allerlei uitspapjes maken. Meestal is het als je thuis bent, och het regent alweer, en als je op de camping bent denk je het is alweer droog.
Voor ons geld wel dat we daarna nog 2 weken naar zuid-frankrijk gaan, ik weet het ik mag niet klagen als het hier slecht is. Als ik in het zuiden ben en hoor dat het hier slecht is, leef ik echt wel met de mensen hier mee.
Bedenk wel dat je twee dagen met een sleurhut op pad bent voordat je in zonzeker gebied bent.

Saskia 22.07.2009 15:40
Wij zijn dit jaar voor het eerst in Nederland gebleven (in de zomervakantie). De laatste week juni en eerste 2 weken juli hebben we heerlijk in Drenthe gekampeerd! Iedere dag zeiden we tegen elkaar dat we geen betere keus hadden kunnen maken:
- niet zo ver hoeven rijden (3 uurtjes van ons huis met de caravan)
- prachtige omgeving
- heerlijk kunnen fietsen
En het weer? Prachtig! Op een enkel buitje na, maar die duurden niet zo lang.
Hiervoor zijn we jaren naar Frankrijk geweest, maar ook daar hebben we nooit echt 3 weken geweldig weer gehad. Met als klap op de vuurpijl vorig jaar: ruim 1450 kilometer gereden (3 dagen met de caravan!) En maar 2 avonden buiten kunnen zitten. De Fransen zeiden dat het weer niet het zomerse weer van andere jaren was, dit was het weerbeeld wat ze altijd in de winter hadden!
Voorlopig denk ik dat wij de komende jaren in Nederland blijven, er zijn nog genoeg provincies waar we nog nooit gekampeerd hebben. En met alleen 2 volwassenen in een caravan kan het lang aan.

Geplaatst door: Jose 31.07.2009 20:33
Verschrikkelijk weer gehad in Nederland. Wij zaten in een huisje, maar ook daar was het niet vol te houden met dit weer.
Geen Nederland meer in de zomer.

Geplaatst door: slump 08.08.2009 22:04
Alles is betrekkelijk. Dit jaar de week na pasen en de periode hemelvaart/pinksteren in Nederland gekampeerd met prima weer. Vorig jaar in juni in Frankrijk (Annecy) 2 weken slecht weer. Ook Frankrijk heeft geen mooi-weer garantie.

Geplaatst door: Frankrijkganger 11.08.2009 08:26
@Slump
Hoe zuidelijker je gaat, des te groter wordt de "kans" op mooi weer en des te kleiner de "kans" op buien.
Vooral het gebied na Lyon: een droge warme zomervakantie.
Garanties zijn er nergens.

Geplaatst door: marijke 19.08.2009 18:52
wij zijn vaak naar frankrijk geweest maar bah die hitte daar.. vreselijk. je kan niets doen dan in de schaduw zitten en zwemmen. geen ekel uitstapje want daar is het te warm voor. lekker in nederland blijven is ons advies. dan heb je van alles wat. soms warm, soms minder en dan doe je weer wat anders.
en zeker goed voor uitstapjes. lekker je vertrouwde eten en geen rare franse fratsen

vakantieganger 20.08.2009 21:44
jaren in nederland geweest maar iedere keer dat slechte weer ook wij zijn dit jaar weer naar Frankrijk geweest, heerlijk drie weken schitterend weer waarvan 1 uurtje regen tja het is maar wat je wilt !

Geplaatst door: Manon 26.08.2009 10:46
Het is dat je naar het zonnige zuiden moet rijden en dus kosten maakt aan benzine en tolwegen. Maar de cmapings in Frankrijk zijn naar onze mening en veel mooier en veel goedkoper dan die in Nederland. Dit jaar kampeerden wij in totaal 20 nachten op 4 verschillende campings in Frankrijk en dat kostte ons nog geen 400 euro......Ligt er natuurlijk wel aan wat je precies zoekt, er zijn daar ook duurdere campings.
Het is maar even om aan te geven dat het met dat prijskaartje nog wel mee kan vallen!

Geplaatst door: Jacquelien 11.01.2010 11:53
Wij zijn juist afgelopen augustus vanuit Frankrijk terug naar Nederland gereden voor het mooie weer. Nederlandse campings zijn over het algemeen mooier en netter dan Franse, maar ook wel stukje duurder. Na onze dramatische camping van de afgelopen keer in Frankrijk en de goede ervaring daarna op de Nederlandse, wil mijn man helaas nooit geen stap meer in Frankrijk zetten. Dus, nu op zoek naar een leuke camping in Nederland en hopen dat we net zo'n mazzel hebben met het weer als in 2009.

Geplaatst door: Suus 21.01.2010 17:59
Wij hebben het vorig jaar ook weer eens geprobeerd en hoewel iedereen het toch had
over een mooie zomer hadden we slechts 1 mooie stranddag. Voor de rest was het te slecht om naar het strand te gaan en te gevaarlijk om de zee in te zwemmen.
Volgend jaar gaan wij dan ook naar Zuid Frankrijk en hoe warmer (heter) hoe beter wat mij betreft.

Geplaatst door: G Bollen 17.07.2011 16:12
Beste lezers.
Ik ben in het jaar 2006-2007-en2008 in Zweden geweest In Dalsland Gustaffors en Glaskogen.
Als het ergen kan regennen is het daar wel.
Wij liepen en vaarden daar met waterdichte motorpakken .
Daar regent het bijna altijd.
Voor de rest veel gastvrijheid en vriendelijke mensen ontmoet.
Het was toch een fijne vacantie.
Dit jaar ben ik naar de Semois in Belgie geweest camping maka.
Dit was ook zeer fijn en geen druppel regen.
Dit was wel in April.


Geplaatst door: Lodewijk van der Eem 08.08.2011 10:25
Ik heb de indruk, dat het begrip "zomervakantie" niet meer echt opgaat. Ook in het buitenland is het dan vaak een hopeloze situatie. Wij kamperen al een aantal jaren (gelukkige wij) in voor- en naseizoen en hebben dan vrijwel altijd mooi weer. Misschien moeten we er aan wennen dat de zomer geen zomer meer is. Maar ik realiseer mij dat het makkelijk praten is als je niet (meer) rekening hoeft te houden met schoolvakanties.

Geplaatst door: katie 09.08.2011 16:16
Wij gaan altijd naar Zuid- Bretagne, ook dit jaar waren we daar 9-23 augustus en we hebben nooit dramatisch slecht weer. Hooguit 2 echte regendagen per week en verder veel opklaringen en dan is het meteen lekker warm. Ook als het bewolkt is is de temperatuur er nog goed. Dit jaar hadden we 1 week echt strandweer, dat was net in de week dat het in heel Europa ook het Zuiden slecht was en de tweede week wat kwakkelend, 2 dagen regen en verder zon afgewisseld met wolken. We zijn zelfs nog 2 dagen langer gebleven omdat het weer stralend weer werd en het in Nederland toen 12 graden was. Dus wij blijven dit maar doen, ik zie Nederland echt niet meer zitten in juli of augustus.

luna 12.08.2011 16:06
dit jaar ook na jaren buitenland in nederland gebleven, het weer was niet om over naar huis te schrijven maar ik heb een heerlijke vakantie gehad, ook mijn puberkinderen, ook al wilden die in eerste instantie naar het buitenland. Ik vond het ook een heerlijke gedachte, dat toen de vakantie weer voorbij was, we nog geen 2 uurtjes hoefden rijden met de caravan om weer thuis te zijn. Heel relext, nog lekker wat eten onderweg en we kwamen uitgerust thuis. We hadden financieel ook wat meer ruimte om uitstapjes maken, pretpark, uit eten enz. Buitenland is toch duurder, alleen het er heen rijden al en je moet een flink stuk wil je zeker zijn van mooi weer. Vorig jaar zijn we naar kroatië geweest en 2x van de camping gespoeld. Ik vond het dit jaar in nederland leuker ondanks het weer.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 3 

Pagina 1 van 3