privacy gegevens campinggasten

privacy gegevens campinggasten (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Casper Schobers 12.06.2015 10:26
Ik ben een student aan de fontys hogeschool ICT. Op het moment zijn we bezig met het ontwikkelen van een crisis app . De app zou bijv. campinggasten moeten laten weten als er een crisissituatie plaatsvindt (denk aan een infectieziekte door slechte hygiene, blauwalg etc.). Vervolgens moet de app de camping bezoeker laten weten wat het beste gedaan kan worden in zo'n situatie. Om de app goed te laten werken hebben we alleen wel een aantal gegevens nodig uit de telefoon van de gebruiker(zoals: locatiegegevens, bewegingssensoren, social media data). Nu is de vraag hoe jullie denken over het delen van deze gegevens? Zouden jullie deze gegevens aan de telefoon willen geven als dit jezelf helpt in een crisissituatie? Alvast bedankt voor de hulp.

JudithD 01.07.2015 18:30
Nee, ik zou niet mijn gegevens daarvoor willen vrijgeven. Nu ben ik geen standaard mens en hecht bijzonder aan mijn privacy. Ik denk dat als de overheid een push sms zou sturen, dat het dan OK is. (zoals dut nu gebeurd bij een echte calamiteit). In vindt blauwalg niet een crisis-situatie, dat is vermijdbaar.

seastar 24.09.2015 14:15
Nee, ik kan zelf wel intypen waar ik ben,

Geplaatst door: Irene 31.10.2015 20:11
nee, ik wil deze gegevens niet delen. Een simpel bordje bij het zwembad in geval van blauwalg is voldoende. Na wc -bezoek handen wassen is normaal, ook daar kan in geval van massale buikloop iets worden aangeplakt. Etc.