Camping met tentkampeerders

Camping met tentkampeerders (Gesloten voor reacties)

isa 10.08.2020 19:52
Wij hebben dit jaar weer zó genoten van onze vakantie in Frankrijk, dat we ons kampeerseizoen nog even willen verlengen in Nederland. Hoewel ze het altijd prima gehad hebben, zullen onze kinderen ons waarschijnlijk niet meer vergezellen, het seniorentijdperk lijkt aangebroken😉. Waarschijnlijk kopen we op korte termijn een kleinere tent, en willen die dan ook direct gaan uit proberen en ook wat vaker een weekendje weg te pakken. De Nederlandse campings die ik op internet aantref lijken zich vaak te richten op jonge gezinnen of oudere caravankampeerders. Het lijkt me een prettigere sfeer met wat meer gemêleerder publiek om me heen, dus niet dat wij de enigen zijn met een tent en liefst niet heel erg veel jonge kinderen om me heen ;). Ik zoek eigenlijk een kleine camping met wat sportievere outdoorsfeer waar de kampeerders niet in een kringetje op een veld staan. Ik snap dat de sfeer van Franse campings lastig te vinden is maar toch.... Ik richt me momenteel op Noord Limburg maar een andere regio is ook mogelijk. Wie heeft tips?

PetraHM 11.08.2020 02:30
Een stuk noordelijker, namelijk Groningen : t Ol Gat in Zoutkamp. Speciaal voor tentkampeerders is er een half open schuur waar je met minder goed weer kunt zitten en koken (begin juli hadden we hier veel profijt van). Mooie omgeving om te fietsen, wandelen of op het water van het Lauwersmeer. Ook op de camping in het stadspark van Groningen heb je als tentkampeerder niet het idee dat je tot een uitstervend ras behoort.