Weer slecht weer gehad!

Weer slecht weer gehad! (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Astrid 29.07.2008 17:15
Wij zijn van 12 juli t/m 26 juli op een camping in Nederland geweest net zoals vorig jaar. Wij hadden weer waardeloos weer gehad. Wij zijn het nu zat en gaan volgend jaar naar Frankrijk op vakantie, de ardech of iets, heeft iemand hier ervaring mee? Wij hebben nog nooit zon eind gereden met caravan? Wie heeft er tips? Wij willen in ieder geval niet meer in Nederland kamperen in de zomer.

marian 29.07.2008 19:14
Frankrijk is een mooi land. De ardeche is over het algemeen zon zeker.De afstand met caravan zou ik in 2x doen. Vooral als je niet gewend bent om ver te rijden met de caravan. Als ik u was ging ik nu het seizoen nog volop draaiend is al folders aan vragen van de campings en mocht je dan vragen hebben kan je ze nu ook stellen. In de winter gaan de eigenaars vaak zelf op vakantie en dan duurd het even voor je bericht terug krijg. Wil je een populaire camping maak dan een voor reservering. Je hoeft in veel gevallen niet veel aan te betalen en vaak bij vertrek daar de rest pas.Succes

Geplaatst door: conny 29.07.2008 21:07
Ik heb met je te doen en begrijp je besluit.
Lees af en toe de vragen/opmerkingen op Camping-Frankrijk.nl (zie links) en je wordt een echte "kenner". Veel (voor)pret alvast !
Als je aan het hoogseizoen gebonden bent vergeet dan de Cote d'Azur, te druk.
Cevennen, Tarn, Ardeche, Drome :zon !!

Geplaatst door: Astrid 30.07.2008 13:01
Wij wij willen ook niet naar zee eigenlijk. Een rivier lijkt me erg leuk. In Frankrijk zijn erg veel campings aan een rivier. Ik zal ook eens de buurt rond gaan om te vragen wat een leuke camping is in de Drome, Ardech. Ik hoorde dat de afstand met de caravan ook goed te rijden is in 2 dagen.

Jan 30.07.2008 18:07
Astrid

Ik denk dat camoing Cevennes Provence in Anduze wel iets voor jullie is. Je moet dan wel rond december-januari gaan boeken. Ik heb mijn caravan daar in de buurt in de stalling en komen veel in deze omgeving.Je mag me wel een keer mailen voor meer info.
Bekijk de meningen over deze camping maar op de andere site. Snelzoeken Cevennes en je hebt hem.
Groet
Janharmsen@hotmail.com

Geplaatst door: Frankrijkkampeerder 30.07.2008 20:31
Wat zijn jullie wensen? Leeftijd kinderen?

Geplaatst door: Patriess 31.07.2008 07:27
Mocht je jonge kinderen hebben (tot 12 jaar) dan is L Hirondelle in Menglon erg leuk. Je moet de meningen maar eens lezen op Camping-Frankrijk.nl maar eens lezen.
Superleuk zwembad, mooie omgeving, rivier...erg leuk.

Geplaatst door: Astrid 31.07.2008 11:08
De kinderen zijn 6, 8 en 11 jaar oud. Wij willen graag een camping aan een rivier en het liefst een leuk zwembad erbij, glijbaan of dergelijke niet nodig. Er hoeft niet volop animatie te zijn. Een toernooitje zal leuk zijn, zoals tafeltennis of voetbaltoernooitje. Verder niet echt animatie nodig. En het belangrijkste natuurlijk mooi weer! Maar dit zal wel goed komen in het zuiden van Frankrijk.

Geplaatst door: Frankrijkganger 31.07.2008 17:16
Camping Les Prades - Le Rozier
Camping L'Arche - Anduze
Domaine de Gil - Aubenas
allen met rivierstrand, zwembad

Weer in Frankrijk
http://www.lachainemeteo.com

Corin@ 03.08.2008 21:16
Misschien is Camping Gervanne in Mirabel et Blacons in de Drôme iets voor jullie?
http://www.gervanne-camping.com/nl.html

Geplaatst door: linda 07.08.2008 13:31
Hoi Astrid, wij hadden exact de zelfde ervaring als jullie, we waren echt nederland kampeerders maar drie jaar geleden hebben wij onze bungalowtent in de container kunnen gooien, onze vakantie in Drenthe was one big disaster.

We hebben een nieuwe tent gekocht en zijn naar Frankrijk gegaan, we zijn nu voor het derde jaar naar de Ardeche en steeds op verschillende campings, en alle drie de jaren hebben we fantastisch weer gehad, we zijn nu 2 dagen thuis en hebben 3,5 tussen de 28 en 36 graden gehad met drie keer een onweersbui ( pittig) maar daarna was het weer volop zon... wij doen niet anders meer en daarom hebben we ook direct weer gereserveerd voor volgend jaar... het mooie van de Ardeche is dat je het in 1 dag kunt rijden en heel goed te doen is.

Dus twijfel niet pak je spullen en ga volgend jaar lekker naar Frankrijk maar 1 tip als je een camping zoekt en gevonden hebt... gelijk boeken ( meestal kun je boeken vanaf okt/nov want eerlijk is eerlijk de campings in de Ardeche zijn meestal gauw vol geboekt.. ligt er ook aan of je kinderen hebt en hoe oud ze zijn. campings met zwembaden zijn gauw volgeboekt.

mocht je nog adressen willen hebben in de Ardeche ... laat het me weten

Grt Linda

Geplaatst door: diana1 20.08.2008 16:23
hoi astrid, na jaren in nederland of belgie letterlijk rond gedobberd te hebben, 2e hands vouwwagen gekocht en sinds een paar jaar richting frankrijk vertrokken.

Ik ben verkocht, wat een heerlijk land en wat geniet ik van de heen en terug reis en de zon. Ik rijd nooit verder dan 900 max 1000 km (alpen), wonen bijna in Limburg, en ga niet veel verder dan de lijn Bordeaux- Lijon ( dan wordt het voor mij te warm). En rijd dit ook in 1 keer.

succes en alvast een fijne vakantie

Geplaatst door: Anita 01.09.2008 12:04
De Cote d'Azur overslaan? Ik niet! Hele mooie camping, 15 minuten met de auto van het strand (filevrij) en de kinderen zie je niet op de camping. Waar ik het over heb is RCN Domaine de la Noguiere in Le Muy.
Wat ook een leuke is voor iets jongere kinderen en het middelpunt voor allerlei leuke uitstapjes is Camping La Sousta in Remoulins, ligt rivier de Gardon. Je moet een eindje rijden maar dan heb je wel wat en zeker prachtig weer.
Zelf wil ik volgend jaar voor het eerst in Nederland blijven maar ik durf al bijna niet meer als ik de verhalen hoor.
Succes met het uitzoeken en voor het mooie weer moet je toch zeker onder Lyon zitten hoor.

Anita

Geplaatst door: grambii 03.09.2008 06:28
Ook wij zijn na een aantal jaren slecht weer in NL vorig jaar naar Frankrijk getrokken. Vorig jaar RCN La Bastide en Ardeche, heel mooi gelegen met eigen strandje aan de Ardeche. Ook een aanrader aan de Ardeche is La Roubine.
Dit jaar in juli 3 weken cote d'Azur op RCN domaine de la Noguiere (Le Muy)ook super, en wat mij betreft qua omgeving zeker ook aan te raden. Binnen 20 minuutjes aan het strand in Frejus, of St Aygulf. Maar geen riviertje.
Wij wonen in Midden Limburg, hebben Ardeche in 1 dag gedaan met aanhanger. En Cote d'Azur met 1 overnachting (F1 hotel, niet van te voren geboekt).


Geplaatst door: PetraHM 03.09.2008 10:41
Hier nog enkele tips:
1. Langeac, camping le Pradeau/les Gorges de l'Allier. Ligt op minder dan 1000km van Utrecht, departement Haute-Loire. Ruim terrein met niet-afgebakende plekken. Zwembad en zeer leuke rivier om in te zwemmen. Wij zijn hier meerdere keren geweest. Kijk even bij camping-frankrijk voor de site en de meningen.

2. Aubres (3km van Nyons), camping l'Or vert, departement Drome. Afstand tot Utrecht ongeveer 1100km. Hier waren we dit jaar in augustus. Sympathieke camping gerund door een familie. Geen zwembad, maar in de rivier de Eygues kun je uitstekend zwemmen: enkele snel stromende stukjes en diepere poelen, waar je van de rotsen kunt springen. Plekken zijn afgebakend en niet al te groot. Met onze 3 tentjes lukte het net. Dit gebied heet de Drome Provencale.

3. Chauzon, camping la Digue (Ardeche, 1100km). Deze camping ken ik alleen in het voor- en najaar. In de zomer vind ik de Ardeche te druk en te toeristisch.

Overigens hoef je niet linea recta naar het zuiden te karren. Je zou bv een stop van 2-3 nachten kunnen maken op de volgende plek:
Saint-Fargeau, camping la Calanque (Vosges, noorden van de Bourgogne). Ligt ongeveer 50km ZW van Auxerre. Camping ligt aan een lekker zwemmeertje. Ongeveer 5-10km hier vandaan vind je Guedelon. Hier bouwt men momenteel een kasteel op de manier zoals men dat in de Middeleeuwen deed. Erg leuk om te bezoeken (www.guedelon.fr).

Al deze campings bezochten wij zonder reservering. Wel zo prettig als je vooral mooi weer zoekt: bevalt het ergens niet, ben je uitgekeken of wordt het weer slechter, dan ga je gewoon weer weg.
Schaf in ieder geval de Franse campinggids van de FFCC aan. Kijk dan in welk gebied je wilt zitten (kust, Ardeche, Drome, Dordogne, Gorges du Tarn zijn vrij drukke streken). Wat wil je doen? Ga je voor de omgeving? Cultuur (steden, kastelen, musea) of actief (wandelen, fietsen, kanoën). Pas daar je keuze op aan.
Als je de hele dag op pad bent, kun je met een eenvoudige camping volstaan. Vind je het prettiger om de hele dag op de camping te blijven, zoek dan iets met meer vertier. De campings met meer faciliteiten alsmede campings waar zeer veel Nederlanders komen zijn wat lastiger te bezoeken zonder reservering. (wij komen daar zelf niet).
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Geplaatst door: Astrid 03.09.2008 23:16
Bedankt voor de informatie Petra!
Wij gaan het liefst gewoon naar 1 camping. Wel doen wij de reis in 2 dagen. We willen overnachten rond Tournus.
Wij hoeven absoluut geen drukke camping met elke dag volop animatie. Het zou wel leuk zijn als er redelijk veel Nederlanders komen. De omgeving is voor ons niet het belangrijkste, maar een paar keer naar een stadje of een grot lijkt ons wel erg leuk en dat kan in de Ardech (dit moet een erg mooi gebied zijn). De Ardech leek mij wel geschikt voor ons. La Digue heeft goede meningen en de camping ziet er ook erg leuk uit. Domaine de gil leek ons ook een erg leuke en ook goede camping. Toevallig daar iemand ervaring mee?

Geplaatst door: tineke 04.09.2008 10:27
Astrid, er zijn 114 meningen over Domaine de Gil geplaatst op Camping-Frankrijk.nl:

http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=452512

Geplaatst door: PetraHM 05.09.2008 11:32
Astrid, la Digue is absoluut een aangename camping. Fabienne, de eigenares spreekt enkele woorden Nederlands. Ze maakt ook overheerlijke kip in de oven, die je kunt bestellen.
Enkele tips om te doen:
Op de camping is een gidsje met wandelingen: "Balades pour petits et grands en Ardèche Méridionale". Daar staat een wandeling in die langs de Cirque des Gens gaat. Wij kregen het gidsje zelfs te leen. Ook staat er een wandeling in door de (droge) bedding van de Rieussec, in de buurt van Salavas. Zeker voor kinderen een belevenis.
Grotten vind je bij Orgnac, ongeveer 3/4-1 uur rijden.
Tja, en kanovaren op de Ardèche hoort er natuurlijk bij. Wel even opletten of je jongste kind mee kan: zwemdiploma is verplicht (uiteraard). Onderschat de stroming niet. We hebben (op verschillende rivieren) al heel wat mensen onderuit zien gaan met hun huurboot, die daarbij behoorlijk in de stress schoten.
Als je niet op deze camping terecht kunt, zijn er in de nabijheid ook nog (eenvoudige) campings. Direct ernaast ligt le Coin Charmant (was in het voorseizoen, toen wij er waren nog niet open). Ook de camping bij de brug van Pradons moet erg leuk zijn.
Veel plezier met de voorpret & fijne vakantie!

Geplaatst door: Astrid 05.09.2008 20:03
Super Petra. Wij gaan zsm boeken op deze camping. Even kijken van wanneer je kunt boeken en dan wachten tot het juli is. Wij horen bij regio noord. Wij krijgen 3 juli vakantie en willen het weekend van 11 juli gaan. Van buren gehoord dat het rijden op zondag erg fijn moet zijn. Wij willen dan zondagmorgen vertrekken en dan die maandag in de middag aankomen. Wij hebben er nu al zin in.

Geplaatst door: Nico 17.09.2008 11:06
Hallo Astrid,

Ik wil je niet ontmoedigen hoor maar denk even aan het volgende:

Ardeche, schitterent maar kan er erg heet zijn, 35
Geen ervaring in lange reizen met caravan en dan in twee dagen naar de Ardeche.
Het is 1200Km vanuit het noorden, reken op een gemiddelde snelheid van 60Km/uur, dus 20uur rijden.
Dit jaar zijn jullie twee weken op vakantie geweest ga je weer twee weken dan betekent dat je vier dagen reist voor 14 dagen vakantie, bijna een derde van je vakantie.
Ik heb ook een reactie van Diana gelezen die niet verder dan 1000Km rijdt wat voor hun goed te doen is in 1 dag met een vouwwagen. Wij rekenen voor 1000Km anderhalve dag met de caravan. Wij stoppen de eerste dag om ongeveer 16.00 uur om een camping voor onderweg te zoeken. dan kun je nog lekker ontspannen en de kids kunnen dan ook nog even zwemmen als er een zwembad op de camping is. De volgende dag nog een klein stukje rijden wat voor ons en de kids veel ontspannender is.
Wij zijn dit jaar naar de Loire streek geweest, omgeving Tours.
Temperatuur in de zomer ongeveer 25 graden. Zeer veel te zien. Heel veel leuke campings. ongeveer 1000Km vanuit het noorden, wonen wij ook, provincie Groningen.
Volgend jaar gaan wij naar de omgeving van Annecy in de alpen. Ook ongeveer 1000Km dus prima te doen en het is niet zo erg warm. Aan de zuidkant van het meer zijn ook veel leuke campings.
Mocht je nog vragen hebben lees ik het wel.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2