Energieprijzen

Energieprijzen (Gesloten voor reacties)

Henk 18.11.2009 21:03
Wij hebben op een camping in zeeland een stacaravan met een jaarplaats,voor een m3 gas betalen wij daar 4,95€ en voor een m3 water 3,50€.
Heeft er iemand een idee of het op de meeste campings zo is dat het een stuk duurder is als de energie die je thuis betaald

Geplaatst door: mireille 21.01.2010 15:13
hallo henk
ik kan je vertellen dat wij wat betrefd water goedkoper zijn wij betalen 1.67 M3 alleen klagen bij ons de campinggasten over de stroom en gelijk hebben ze
wij betalen namelijk 0.55 eurocent per KW terwijl de camping de stroom inkoopt bij essent voor 0.11 eurocent per KW dit wil zeggen dat de camping 0.44 eurocent per KW verdient over onze rug
we hebben net de eind afrekeningen gehad nou en die liegen er niet om we betalen meer dan 100 euro per maand voorschot en nu zijn er rekeningen van bijbetalingen van schrik niet tussen de 2400 euro en 28 euro
wij zijn dan ook van plan om onze handen ineen te slaan en een rechtzaak hier over te beginnen wij vinden dat net als in duits
land dit is ook naar een rechtzaak gekomen de camping beheerders maar een aantal procent op de stroom mogen verdienen die ze ons vragen
wij betalen bedragen dat betalen we in ons huis nog niet en daar hebben we alle luxe die er maar kan zijn
mvg mirel

Geplaatst door: mireille 21.01.2010 15:18
ik heb een type fout gemaakt ik bedoel dus eind afrekeningen tussen de 2400 euro en 2800 die wij hier krijgen
mvg mirel

Geplaatst door: Yvonne 21.01.2010 17:28
Wij betalen op een camping in Zeeland de volgende tarieven:
Water 1,95 per eenheid (29 euro per jaar) Electriciteit 0,29 per eenheid,
ongeveer 90 euro per jaar en van het gas heb ik alleen het tarief van
2005: toen was het 2,18 euro. Maar ik geloof niet dat dat veel is gestegen want
meestal krijg ik iets terug van het betaalde voorschot van 15 euro per maand.
Zit in dat bedrag van het water de zuivering niet inbegrepen?

Geplaatst door: Yvonne 21.01.2010 17:29
Ik maak ook een typefout, Zeeland moet Veluwe zijn.

mirel 22.01.2010 11:09
nee de zuivering zit niet inbegrepen wij betalen buiten ons maandelijks voorschot van het water en energie 10,- per maand aan milieukosten en zuivering terwijl volgens waterschap het water word ingekocht inclusief milieu voor 0.87 eurocent
als het nou een 5 sterren camping was waar alles op en aan zat maar dat is het ook nog niet de beoordelingen over onze camping liegen er niet om op zoover
wij staan op camping de witte plas in schijf
en zoals sommige beoordelingen zijndaar schrik je echt van maar het is wel de waarheid
en de caravan verkopen is zo makkelijk nog niet als er mensen komen kijken voor je caravan lopen ze nog veel harder weg als dat ze zijn gekomen

Yvonne 22.01.2010 21:27
Mirel: Dat is vervelend, ik woon vlakbij Schijf (Roosendaal) en ken de camping wel van naam. Ik lees wel hier en daar dat de camping weer flink wordt opgeknapt en dat sommigen toch hun caravan hebben verkocht dus misschien komt het toch allemaal wel goed. En bij misstanden: stap naar de krant!!

mireille 23.01.2010 14:47
nou ik kan je vertellen die verhalen over de camping opknappen zijn allemaal bullshit verhalen ik weet dat er bij zoover verhaaltjes staan over hoe leuk en gezellig het is maar die zijn geschreven met een prive mail door het beheer zelf en hun familie dit hebben ze zelf verteld er staan ook verhalen bij zoover van campinggasten bij die een goede beoordeling geven maar dat is van mensen die heel erg nauw met het beheer omgaan (zeg maar in mijn kont uit mijn kont)
er staan ook beoordelingen van mensen die al 22 jaar op de camping staan en dat zijn mensen die het weten over het heden en verleden
en dan niet te spreken over de beoordelingen die toergasten erop zetten
ook zijn er ontzettend veel mensen die daar wonen en niks durven zeggen omdat ze bang zijn dat ze dan de camping af gegooid worden wat in het verleden al meer gebeurd is dus heb best wel begrip voor die mensen die hebben geen alternatief
maar ik zit er inderdaad aan te denken naar de krant te stappen maar vraag mijn eigen af of ik daar wel goed aan doe en of het beheer dan niet helemaal gaat tegen werken
het is zo en zo als het een recronzaak of een rechtzaak word denk ik toch dat ik alles door de krant laat volgen het zou zo en zo dan de eerste rechtzaak zijn over stroom op campings
ik weet dat er in duitsland een soort gelijke rechtzaak is geweest en die campinggasten hebben gewonnen dus van die zaak kunnen we leren
maar we hebben nu een brief weg gedaan naar het beheer over de prijs van de stoom en we hebben ook in de brief gezet dat we binnen 2 weken schriftelijk bericht terug willen hebben
zo niet dan stappen we eerst naar de recron en als die niks kan doen dan naar de rechtbank dan maar een advocaat betalen