Camping in Belgie (of evt. Noord-Frankrijk)

Camping in Belgie (of evt. Noord-Frankrijk) (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: José 24.01.2010 20:59
Na jaren geweldige vakantie's gehad te hebben in Zuid-Frankrijk willen wij een keer dichter bij huis iets zoeken. Wij kwamen daarom op het idee om een keer naar Belgie te gaan.
Nu weet ik dat dit een site is voor campings in Nederland, maar wellicht weet iemand een leuke camping in Belgie.
Wij zoeken een camping met veel jeugd, onze kinderen zijn namelijk 14, 16 en 18 jaar oud en zij willen zich goed vermaken. Het liefst met uitgaansmogelijkheden of evt. een leuke discotheek op de camping. Afgelopen zomer zaten wij op een prachtige camping in Zuid-Frankrijk (Le Club Farret in Vias plage) en dit was geweldig voor onze kinderen ook.
Verder hebben wij niet zoveel eisen, als het maar een goed verzorgde camping is met zwembad (misschien overdekt??).
Ik hoor graag antwoorden. Als Belgie niet mogelijk is, is Noord-Frankrijk evt. ook prima.

Geplaatst door: Katie 25.01.2010 11:02
José: In Belgie zijn niet zoveel mooie campings, ik heb zelf ook weleens gezocht.
De enige die ik kon vinden aan zee was Kompas camping in Nieuwpoort.
Voor leuke campings in Noord Frankrijk zou ik even kijken op de site camping-Frankrijk. In Le Crotoy heb ik wel een leuke gezien en ook in Berck : Belle Dune,
die heeft een zwemparadijs en discotheek en ligt aan het strand. Zelf vond ik Cote de Nacre een leuke camping maar die is wel in Normandie en dus verder weg.

Irene 25.01.2010 18:23
cp Hengelhoef

Patricia 25.01.2010 20:01
Misschien is dit een leuke camping in Belgie:

http://www.petitesuisse.be/nl/

Als je de folder aanvraagt, krijg je een folder met meerdere leuke campings in de Ardennen.

Katie 25.01.2010 20:32
Ik zou Hengelhoef niet doen, het zwembad is wel mooi maar de camping zelf niet.
Volgens mij is er ook geen disco en niets in de buurt.

jelijn 26.01.2010 14:36
petitesuisse ziet er erg leuk uit, staat bij ons ook op "de lijst", maar richt zich op gezinnen tot 15 jr. Ik weet dus niet of dit iets is voor de kinderen van José?!

jelijn 26.01.2010 14:36
gezinnen met kinderen tot 15jr dus....

jelijn 26.01.2010 14:39
http://www.campingpolleur.be of is dit te dichtbij huis?!

Geplaatst door: rockfire 26.01.2010 14:54
Persoonlijk vind ik dat je wel mooie campings vind in Belgie (ik moet ons toch een beetje beschermen hé). Maar met uitgaansmogelijkheden en disco's denk ik dat er niet zoveel zijn.

Het lijkt me dan dat je best richting zee gaat (in juli / augustus heb je daar veel uitgaansmogelijkheden). De campings aan zee, vind ik meestal tegenvallen. Dicht op elkaar, douchemuntjes, ... .

Zelf gaan wij af en toe eens een weekendje buiten het hoogseizoen naar zee, en dan valt alles wel mee. Wij kiezen meestal voor camping Astrid in Bredene. Maar dit is niet direct de uitgaans-omgeving aan de kust.

Hier vind je alvast een lijstje met campings aan zee terug : http://www.dekust.org/dekust/logies2.aspx?cat=Camping-Kampeerverblijfpark&id=11977


Katie 26.01.2010 17:47
Rockfire: ik bedoel eigenlijk aan de kust, elders misschien wel, in de Ardennen of zo. Zelf zijn we vorig jaar naar Sunparks in de Haan geweest, is prima bevallen met oudere kinderen omdat ze zelf naar de Haan kunnen gaan, en wat een prachtig strand op loopafstand. Ook mooie grote villa's met privétuin en lekker zwembad. We gaan zeker nog een keer terug, alleen was het weer minder waardoor de zee erg wild was en het strand niet lekker. Wel heerlijk in de duinen gelegen.
Maar dat weet je vantevoren.

Geplaatst door: Corina 27.01.2010 12:18
José,

Niet in België, maar in Luxemburg: Camping Birkelt: http://www.camping-birkelt.lu/nl/
Wij hebben daar afgelopen jaar 1 nacht overnacht, na 3 weken op een camping in Frankrijk te zijn geweest. Onze kinderen van 18 en 15 hadden meteen zoiets van: waren we hier maar 3 weken geweest! Er werd van alles georganiseerd! En er was veel oudere jeugd op de camping.

Geplaatst door: TWEELING 04.02.2010 13:39
HEB DIE CAMPING GEBOEKT IN BELGIE POLLEUR WIJ GAAN DAARNA TOE IN JULI HOOP DAT HET GOED WEER IS EN EEN LEUKE CAMPING IS GROETEN TWEELING

petra 07.02.2010 22:29
camping birkelt in luxenburg, heeft voor elke leeftjd wat leuks