Volgend jaar weer naar Zuid-Frankrijk!

Volgend jaar weer naar Zuid-Frankrijk! (Gesloten voor reacties)

Elise 24.08.2010 14:44
Vorige week woensdag teruggekomen van 1.5 week (zouden eigenlijk 2 weken blijven, maar super slecht weer gehad) in Nederland kamperen in Zeeland. Normaal gesproken gaan wij altijd naar het buitenland kamperen (vooral Zuid-Frankrijk), maar dit jaar wilden we een keer in NL blijven. Het is ons enorm tegengevallen, we hebben Frankrijk echt gemist. De sfeer is daar heel anders, mooier landschap en natuurlijk het weer...wat hebben wij dramatisch weer gehad op de camping in Zeeland. Zijn er meer mensen die een keer in NL zijn gebleven en het jaar erop gelijk weer naar buitenland wilden??
De camping waar wij stonden was wel mooi, maar nee voor ons nooit meer in de zomer in NL kamperen.

Geplaatst door: Mariette 24.08.2010 18:10
Ja zelfde meegemaakt. Dit jaar vanwege de 'recessie' een keer in Nederland gebleven. Is ons totaal niet goed bevallen. Wij waren van 10 Juli tot 24 Juli, dus hebben nog wel redelijk weer gehad, vooral eerste week mooi weer, maar alsnog die buitlandse sfeer gemist en de mooie natuur/landschap. Wij hadden niet echt het gevoel dat er echt op vakantie waren, terwijl als wij naar Frankrijk of Spanje gingen echt het gevoel hadden dat we weg op vakantie waren.
Mensen die na 24 Juli op de camping stonden, hebben alleenmaar slecht weer gehad. Ook voor ons dus een reden om niet naar Nederland te gaan...het weer is echt niet goed geweest laatste 2 weken van Juli en heel Aug.
Wij zijn nu alweer lekker aan het kijken naar een camping in Frankrijk, verlangen er nu alweer naar.

Geplaatst door: Eske 25.08.2010 16:23
Wij hebben van zaterdag 24 Juli tot zaterdag 7 Augustus op een camping gestaan in de Veluwe. Regen en nog eens regen gehad. Je denkt dan goedkoop te zitten in NL, maar de campings zijn zeker net zo duur of zelfs duurder als in Frankrijk/Spanje wij hebben veel uitstapjes gemaakt, omdat het gewoon zo slecht weer was (en om dan hele dag in de tent te zitten is dan ook niet alles, voor een paar keer wel gezellig, maar niet voor 2 weken lang).
Ook wij hebben besloten om het mooie weer een keer op te zoeken. We willen alleen niet te ver rijden, vanwege een zieke man. We hebben weleens gekampeerd in Frankrijk, maar de laatste jaren in Nederland gebleven, wegens mijn man dus, maar willen nu toch dan proberen om naar het zuiden te gaan...we zaten zelf te denken aan de Drome? Wij wonen in Oss (dichtbij Den bosch) en dit is voor ons 1000km rijden en dat met een overnachting moet goed te doen zijn.
Wij zoeken dus ook weer het mooie weer op.

Geplaatst door: lizette 25.08.2010 19:13
Maar ook in Frankrijk was het dit jaar niet alles. Je moest behoorlijk zuidelijk zitten, zeker onder de Lyon. Op de heenweg hebben wij vanaf Dijon tot Valence regen gehad, onze eerste overnachting in de Ardeche spoelden we bijna met tent en al van de camping. Hierna zaten we in de buurt van Montpellier en daarna bij Perpignan en hebben prima weer gehad maar ook niet de verwachte 30 (hoeft voor ons ook niet). Van vrienden die in de Vogezen zaten hoorden we berichten van extra kleding kopen, 15 graden en regen.
Maar de kans op mooi weer is in Frankrijk wel hoger dan in Nederland.

conny 26.08.2010 09:26
Dramatisch weer kan je vakantyie inderdaad verpesten, maar af en toe een bewolkte dag met kans op een bui, nemen wij in Nederland op de koop toe en genieten in Nederland net zo als elders.
We waren in het voorjaar op Corsica en in augustus in de Peel (Brabant); ik zou niet durven zeggen, waar we meer genoten hebben. Het was allebei heerlijk !!

Geplaatst door: Anniek 26.08.2010 21:47
Noord-Frankrijk is inderdaad net zoals in Nederland eigenlijk. Midden Frankrijk al stuk beter en als je onder Lyon zit, zit je goed!
Wij kamperen nu 3 jaar al in Zuid-Frankrijk na jaren gekampeerd te hebben in Nederland.
Wij zaten in de Ardeche (van 26 Juli tot 12 Augustus) en hebben constant mooi weer gehad (rond de 28/30 graden en bijna elke dag volle zon, dus ideaal! 's Avonds koelde het wel ietsjes meer af dan andere jaren, maar daardoor kun je erg goed slapen).
In Nederland is het gewoon jammer dat het minder weer is en ik moet ook eerlijk zeggen de cultuur en het landschap in Frankrijk is ook wel erg mooi, je hebt inderdaad echt het gevoel dat je vakantie hebt!

Geplaatst door: Marieke 26.08.2010 21:57
Ga inderdaad aub naar het buitenland, wij zijn net bezopen terug gekomen van een kampeervakantie in de buurt van Bloemendaal, verschrikkelijk!
Wij kamperen altijd (meestal Frankrijk of Spanje), maar na bijna 2 weken gezeten te hebben op de camping met regen en nog eens regen denken ook wij waarom zijn wij hier in Nederland gebleven?? We hebben de buitenlandse sferen, cultuur en het mooie weer echt gemist.
Wij hebben echt geen vakantiegevoel gehad...na paar dagen zaten we alweer te denken om naar huis te gaan, terwijl wij in het buitenland vaak nog langer willen blijven...
Nee voor ons nooit meer kamperen in het hoogseizoen in Nederland.

Geplaatst door: Nel 27.08.2010 12:14
Je bedoelt hopelijk VERzopen Marieke? Regen is nooit leuk op vakantie, maar om het dan op een zuipen te zetten en BEzopen naar huis te gaan?....:)

Geplaatst door: henny 29.08.2010 11:54
Omdat wij in April naar Nieuw-Zeeland waren geweest besloten we in de zomer nog een weekje in Nederland te blijven . Weer was wat afwisselend overdag voornamelijk droog maar wel veel wind dus fietsen kwam er niet van. Gelukkig kacheltje meegenomen in de tent.Maar hadden graag wat mooier weer gehad. Voor volgend jaar hebben we beloten niet te boeken we kijken waar het mooi weer is. Is het in Nederland mooi weer dan blijven we hier , er zijn nog genoeg mooie plekjes in Nederland om te fietsen of te wandelen, wat wij voornamelijk doen. Wij zijn met z'n tweeen en kamperen in een tent dus er zal altijd wel ergens een plekje zijn.

els 31.08.2010 16:48
hallo elske,
nadat we ooit 9 jaar geleden verzopen zijn in drente gaan we niet meer in de zomer in nederland kamperen, het voorjaar en de herfst zijn vaak beter.
het is zeker de moeite waar om naar de drome te rijden met een overnachting goed te doen wij zijn in de drome geweest 9tot24 juli en hebben temperaturen van 30 gr gehad ,in 14 dagen een keer regen van 2 uurtjes.erg mooi omgeving we zaten op gervanne.veel vakantie plezier in frankrijk.

Geplaatst door: sonja 31.08.2010 21:00
het spijt me : maar het zal inderdaad terug richting zuiden worden volgende keer... het is nu de zoveelste keer dat ik geprobeerd heb om vakantie door te brengen bij mijn noorderburen. telkens zit het weer tegen, welke periode ik ook ga...dit keer zeeland, zelfs niet ver van huis dus, maar opnieuw heeft het weer de vakantie "verzopen" "weggeblazen deze keer". drenthe, friesland, noord-holland, zeeland, jullie landje bevalt me echt wel, maaar........ik kom steeds nat en koud terug, (en mijn verwachtingen waren op weergebied echt al niet hoog gespannen, dus daaraan kan de ontgoocheling niet liggen) dus ja, ik zweer nederland weer voor enkele jaren af en trek naar het zuiden....sorry

Geplaatst door: katie 01.09.2010 00:16
Bij ons net andersom. Na 20 jaar Bretagne met wisselend weer, nooit echt slecht maar ook niet constant zonnig wilden we weer een keer terug naar Zuid Frankrijk.
En het was heerlijk. Toen besefte ik dat ik de warmte en zon toch wel heel erg heb gemist. Zuid Bretagne is best lekker warm en vaak zon maar geen garantie en dat heb je dus aan de Cote d Azur wel. Ik heb ervan genoten iederen dag gewoon een korte broek aan te kunnen doen en van de lange zwoele avonden. Hoewel er de eerste dag de mistral was en er echt een koude wind waaide maar dat was 1 dag.
Ik twijfel over volgend jaar, we hadden in Nederland willen blijven maar gezien de afgelopen twee dramatische weken!! Ik denk dat ik terug wil naar Zuid Frankrijk. Maar het is maar net waar je van houdt. Mijn buurman is in dezelfde periode naar de Veluwe geweest en heeft toch genoten met zijn kinderen. Veel gefietst, naar musea etc en als het regende naar een overdekt zwembad. Slecht weer is altijd relatief. Twee weken regen heb je niet zo snel volgens mij. Maar je kunt pech hebben en garanties zijn er niet in Nederland. De keren dat wij toch hier bleven kozen we voor een subtropisch zwembad erbij.

Geplaatst door: Wendy 01.09.2010 16:13
Ik kan mij het goed voorstellen allemaal. Wij zijn na jaren Frankrijk en Spanje naar Oostenrijk geweest, ook zeer slecht weer gehad. Oostenrijk is een mooi land, maar kamperen met regen en nog eens regen vinden wij gewoon niets aan, dan zitten we eigenlijk nog liever thuis. Wij hebben ook de zuid-europese sfeer gemist in Oostenrijk, kortom ons zien ze weer volgend jaar in Zuid-Frankrijk of Spanje.

Geplaatst door: tineke 03.09.2010 00:00

Geplaatst door: petra 08.09.2010 22:36
iedereen die vakantie heeft, wil graag mooi weer op zijn/ haar vakantie, dat vooropgestelt.

maar als nederlanders weten we allemaal dat het weer hier niet zo bestendig is/ kan zijn.
je weet dus op voorhand eigenlijk al dat het niet altijd even goed zal zijn.
wij houden dus altijd rekening met slecht weer, kan het alleen maar meevallen, en we hebben altijd een goed weer/ slecht weer programma achter de hand, en zoeken onze campings in nederland zorgvuldig uit.

Geplaatst door: Julia 11.09.2010 14:57
Voor het eerst in Nederland gebleven met onze caravan. We hebben het koud, koud en nog eens koud gehad, niets aan. In het begin nog gezellig, leuk spelletjes spelen, etc. Na 3 dagen regen hadden we het al gehad, de kinderen konden zich niet goed vermaken en ik moest maar met hen spelletjes spelen, terwijl ik die tijd eigenlijk nu wel gehad heb.
Normaal gesproken in Frankrijk of Spanje kunnen ze zich uitstekend vermaken, je kunt dan lekker buiten van alles doen, nu zaten we grotendeels van de dag alleenmaar in de voortent of caravan.
We hebben echt een verschrikkelijke vakantie gehad. Ik zit veel liever met mooi weer een boekje te lezen bij de tent of aan het strand/zwembad en 's avonds lekker met de avondzon wat te eten en eventueel een terrasje te pakken of gewoon wat drinken voor de tent. We hebben dit echt heel erg gemist, dus voor ons nooit meer Nederland in het hoogseizoen, wij zoeken toch echt het mooie weer op. We hadden geboekt van zaterdag 7 Aug tot zaterdag 21 Aug en zijn tot maandag 16 Aug weer naar huis gegaan, vanwege het slechte weer.

katie 12.09.2010 18:17
Julia, echt triest vooral omdat het weer in juni/juli zo prachtig was, wie had gedacht dat het zo zou omslaan?

Geplaatst door: Carolien 18.09.2010 16:10
Een heel groot nadeel van het kamperen in Nederland is dat je al heel vroeg moet reserveren anders heb je geen plek meer. Wij zijn dol op Texel maar ik wil niet in januari al moeten reserveren! Als het dan rotweer is baal ik stevig want ik ben een echte mooiweer kampeerder. Daarom gaan wij op de bonnefooi naar Frankrijk en kiezen op het laatste moment een gebied. Regent het dan toch dan rijden we verder! Ik vind het in Nederland ook heel mooi maar het is natuurlijk wel heel anders. Wij hebben geen bergen maar onze Waddeneilanden zijn echt uniek! Een aanrader Elise!

jan v z 25.09.2010 15:05
Waddeneilanden zijn inderdaad erg mooi.
Zijn zelf twee keer op terschelling geweest eeste keer twee weken, jaar daarna drie weken.
We zijn in die 5 weken drie keer met de zwembroek aan op het strand geweest.
Daarom verregent en verkleumd naar zuid Frankrijk gegaan wat een verademing Alleen al de vraag wat gaan we vandaag doen tov. wat kunnen we vandaag doen.
Ook de kosten vielen mee terschelling boot met overtocht €1000.00 voor 14 dagen niet echt goedkoop.
Nu voor dit geld in Zuid Frankrijk incl reis.

katie 25.09.2010 22:27
Ja Jan, heerlijk he? Wij zijn ook naar Zuid frankrijk geweest en ik heb zo genoten van het weer alleen al. Iedere dag die knalblauwe lucht maar toch niet te warm. De lange warme avonden. En de prijs viel inderdaad erg mee. Onderweg naar huis begon de ellende al, regen en nog eens regen, met bakken kwam het uit de lucht en de temperatuur zakte van 29 naar 11 graden. Ik wil in ieder geval volgend jaar weer terug heb ik besloten. Hoewel Zuid Bretagne ook heerlijk is hoor,veel minder regen en meer zon dan hier.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2