verwarmd buitenzwembad open met Pasen

verwarmd buitenzwembad open met Pasen (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: bep 19.04.2011 09:48
Wij zijn op zoek naar een camping met een mooi buitenzwembad voor de paas- en meivakantie. Bij verschillende campings zie ik dat het zwembad pas later opengaat of verwarmd wordt tot maximaal 23 graden (dat vind ik echt koud). Wie heeft er een goede tip.

katie 23.04.2011 00:55
Het schijnt dat Splesh ofwel Bosbad Hoeven met Pasen geopend zijn, er is daar ook een camping. 23 graden is echt niet koud trouwens, ik ga morgen buiten zwemmen in een natuurplas, schat dat de temperatuur rond een graadje of 10 is. Daar word je hard van. En ik ben een vrouw van 53 dus komop zou ik zeggen.

anke 23.04.2011 10:29
zeewater momenteel 10 graden, daar werd deze week nog voor gewaarschuwd, kramp en hartstilstand is mogelijk te koud voor een mensenlichaam, dus Katie opgepast!

Geplaatst door: katie 23.04.2011 23:29
Hoi Anke, dank je voor je bezorgheid maar ik ben het gewend, doe het ieder jaar en ga er voorzichtig in, niet in 1 keer. Ik ben er vandaag 2 keer een minuut of 20 ingeweest, ik schat dat het wel iets warmer was dan 10 graden, misschien 12.
Er waren best veel mensen in trouwens, zo'n plas warmt wel sneller op dan de zee.
Ik heb nergens last van gekregen, heb het alleen daarna nog uren koud en loop dan op de camping met een vest en lange broek want dan verbaasde blikken geeft.
Maar je moet inderdaad opletten, niet zomaar ineens er inspringen, niet te diep gaan etc. Maar het is zo'n apart gevoel die eerste keer dat wil ik niet missen,en na een tijdje, minuut of 5 went je lichaam er echt aan en is het zelfs aangenaam,en je verbruikt heel veel calorien om je lichaam op temperatuur te houden, ook wel een voordeel.