Caravan-seizoensplaats gezocht voor tent-types

Caravan-seizoensplaats gezocht voor tent-types (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Belle 14.06.2012 20:32
Wij (gezin met 2 kinderen van 5 en 9) zijn overtuigde tentkampeerders (vooral natuurkampeerterrein). We vinden het kampeerseizoen in NL. echter te weersafhankelijk (onbetrouwbaar) om steeds ad-hoc met onze tent erop uit te gaan en een huurtentje van HollandTent, hoe heerlijk ook, is wel wat begrotelijk om regelmatig te doen. We oriënteren ons nu op een plek waar we in het voor- en najaar een paar maanden een (ahum, ja echt) caravannetje kunnen neerzetten, bij wijze van buitenhuisje. We denken aan een liefst kleine, groene gezinscamping op niet meer dan ongeveer een of anderhalf uur rijden van Utrecht. Belangrijk is dat er GEEN honden komen en dat men elkaar in zijn waarde laat. Luxe voorzieningen niet zo belangrijk, animatie evenmin, maar rust, ontspannen sfeer, natuur (bos?) en eventueel een speeltoeel vinden we fijn. We hebben minder behoefte aan een camping met een hechte gemeenschap van oudgedienden. Campings die ons qua tentkamperen aanspreken zijn de Kijl, Eelerberg, Harskamperdennen. Heeft iemand nog tips? of DE tip?

Geplaatst door: Dominique 15.06.2012 14:31
Een jaar geleden hebben wij met ons gezin bij natuurcamping De Lemeler Esch gekampeerd! Heel mooi natuurlijk ingericht met hele ruime plaatsen. Opvallend schoon sanitair ook. Het is huisdiervrij. Dat vonden wij ook erg prettig. Er zijn wel handige voorzieningen zoals een winkeltje, restaurantje en snackbar. Verder vonden wij het natuurspeelbos op de camping erg leuk en er is nog een verwarmd buitenzwembad. De website is http://www.lemeleresch.nl

Geplaatst door: Belle 15.06.2012 21:11
Dank je @dominique, ik had deze camping inderdaad al gezien bij het zoeken op 'hondvrij'op het forum. Fijn dat je het er leuk hebt gehad, en dat je je mening met ons deelt!

Geplaatst door: sandra 15.06.2012 21:43
Wij hebben weleens op de natuurcamping gestaan op de Veluwe in het veluwepark. Is een camping van staatsbosbeheer. Ligt dus ook midden in het bos met geen voorzieningen behalve toiletten en douches. Heerlijk voor te wandelen en vooral wat een rust. Je mag gratis gebruik maken van de witte fietsen in het park. Maar vooral de mensen die hier komen sprak ons aan...heel behulpzaam...relaxed. Ik weet niet precies hoeveel plaatsen er zijn maar wij zijn hier 2x teruggekomen.

Geplaatst door: Belle 18.06.2012 07:23
ha @Sandra, dank! Dat is denk ik de natuurcamping, aan het begin van het terrein (ingang Hoenderloo)? Natuurlijk prachtig (we zijn ook beschermer van het park en komen er zo'n 5-6 keer per jaar) maar je mag daar alleen een paar nachtjes kamperen. Geen seizoensplaats. Dat begrijp ik helemaal, en dat is ook de reden dat ik deze post heb geplaatst; we zoeken wel die sfeer, maar dan voor een seizoensplek. We hebben nog nooit gecaravand, dus geen idee waar we dat kunnen vinden.

Geplaatst door: Inge 21.06.2012 14:22
Ik ben heel tevreden over camping de Holenberg in Schaijk. Je kunt daar heerlijk in bos kamperen. Je hebt daar over het algemeen je eigen plekje met veel privacy, waardoor je van niemand last hebt. De plattegrond op de site geeft aardig weer hoe plaatsen liggen. Er zijn ook wat speeltoestellen en er is een zwemmeer om in te spelen.
Ik ben alleen bang dat het niet hondenvrij is.

Geplaatst door: conny 24.06.2012 13:46
www.camping-de-roos.nl misschien iets voor jullie?

Geplaatst door: labelleaubois@live.com 25.06.2012 21:01
Dank @Inge en @Conny voor jullie reactie! De Holenberg leek ons ook superleuk, maar het hondvrij-criterium weegt toch wel zwaar, onze oudste is echt (helaas terecht) bang voor honden en heeft geen rust als er honden zijn (en wij daarom ook niet). Zelfs aangelijnd, wat bijna iedereen netjes doet, maar net die ene die denkt "ach het kan wel even". Dus we blijven even doorzoeken, er zijn zoveel hondvrije terreinen dat er echt een bij moeten zitten die we leuk vinden! Toch? @Conny De Roos in Beerze hebben we ook gespot, ziet er prachtig uit, maar ik las bij de reviews op dit forum dat het er erg druk kan zijn. Misschien moeten we dat gewoon een keertje uitproberen. Met de tent dus, hahaha, en dan moeten we dus NIET op het natuurdeel gaan staan :-). De caravan hebben we nog niet eens. Dit is echt een verkenningstocht)! By the way: we zoeken dus ook nog een goedkoop (want experiment) caravannetje. Niveau "bed op wielen" met 4 slaapplekken is prima, mits rookloos en enigszins schoon. Die tips zij ook welkom :-)

Geplaatst door: Emmy 24.07.2012 08:11
Ik denk de perfecte locatie voor jullie te weten. Kijk eens op www.lichtlucht.nl dicht bij jullie huis, echt geweldige natuurlijke omgeving. Ik zou zeggen ga er eens langs om te kijken.

Geplaatst door: Emmy 24.07.2012 08:13
Nog een aanvulling op www.lichtlucht.nl. Honden mogen er niet komen.

Geplaatst door: anke 25.07.2012 06:01
Hoi Belle,
Deze kwam ik laatst tegen., ik vond het een pareltje:

http://www.krimdal.nl/index.htm

groet,
Anke