minicamping gezocht

minicamping gezocht (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: jeanet 01.02.2007 08:39
Wij zijn een vriendenclub (met kleine kinderen) die al jaren met Pasen een weekendje op vakantie gaan. Al die jaren zaten wij op een minicamping met 5 stacaravans. Enkele gezinnen hebben een eigen caravan mee. Inmiddels is de groep groter geworden en hebben wij 7 stacaravans nodig. Nu betalen wij 135 euro voor 3 nachten. Wie heeft voor ons de gouden tip?

Saskia 01.02.2007 19:22
Jeanet, misschien is het een idee lid te worden van de SVR. Kost € 10 per jaar. De SVR heeft vrij veel kleine campings verspreid over heel Nederland.

Geplaatst door: Sjeng 02.02.2007 09:23
Jeanet, je kunt ook eens kijken op www.vekabo.nl
Succes.

Geplaatst door: petra 08.02.2007 14:52
Heb je overwogen om naar het buitenland te gaan? In de Belgische Ardennen: Camping Chalet Weekend. In Stoumont-Rahier (tussen Remouchamps en de watervallen van Coo). Ongeveer 35km voorbij Luik. Nederlandse eigenares. Wij gaan hier geregeld in voorjaar, najaar en winter heen voor een weekend. Ook met een hele groep, zowel met volwassenen als met gezinnen. Voor ons iedere keer als een warm bad. Zeer kindvriendelijk, hoewel er geen enkele animatie/zwembad oid is.
Anne-Marie verhuurt zeer eenvoudige caravans en houten hutjes. Als je niet al te veeleisend bent... Je kunt ook zelf kamperen. Het sanitairgebouw is onlangs helemaal vernieuwd, met vloerverwarming. Ziet er tip-top en brandschoon uit! Gezellige kantine.
Vanaf de camping zijn volop wandelingen te maken. Richting Remouchamps wandel je prachtig langs de Ninglinspoo. Mountainbiken is mogelijk (houd wel rekening met vrij steile klimmetjes). Watervallen van Coo, Grotten van Remouchamps (ben ik zelf niet geweest) en iets verder weg: Hotton (vrij recent ontdekt, nog niet zo platgelopen), la Gleize: museum over het Ardennenoffensief (erg indrukwekkend). Een uurtje rijden en je zit op de Hoge Venen. Hier kun je ook prachtig wandelen. Voor kinderen een enorm spannende belevenis: tot je knieën in de veenmodder!

Geplaatst door: jeanet 09.02.2007 16:20
Hoi Petra, heb jij een emailadres of weet jij de site van deze camping. Het klinkt heel erg leuk. Alleen moet ik met de rest van de club nog overleggen. Enkele gezinnen komen namelijk uit de Randstad, voor hen is het dus een hele trip. Wij zelf komen van Limburg, niet zo ver dus. Alvast bedankt.

Geplaatst door: Jan 09.02.2007 20:15
Deze misschien????
http://www.campingtargnon.be/

Geplaatst door: petra 12.02.2007 18:42
www.chaletweekend.com.
Adres: Route de la Lienne 16, Stoumont-Rahier

Geplaatst door: petra 12.02.2007 23:07
Nogmaals over Chalet Weekend. Ik kreeg vanavond de website niet geopend. Inmiddels heb ik wel het telefoonnummer gevonden: (vanuit NL) 00-32 80 78 59 50.
Succes.

Geplaatst door: petra 06.03.2007 10:21
Ik heb gisteren met Anne-Marie gesproken. De website is veranderd: www.campingchaletweekend.be
Ook heb ik al voor het weekend vóór Pasen gereserveerd.