Texel

Texel (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ® Annechie 03.05.2007 12:31
We brengen dit jaar de vakantie in eigen land door. Omdat we erg van water houden en omdat het nog behoorlijk 'hondvriendelijk'is rijst het idee om naar Texel te gaan, maar dan volgt natuurlijk al snel de vraag: Waar?! Boven of onderkant en welke camping? We houden niet van toeters en bellen, animatie is aan ons ternauwernood besteed, we hoeven ook geen grote megacamping, maar een beetje gemoedelijke sfeer, wat bedrijvigheid en schoon sanitair wordt wel zeer op prijs gesteld..
Wie is er bekend op Texel en geeft ons raad?

Geplaatst door: Hans W 03.05.2007 13:36
Ik zou kiezen voor camping Kogerstrand. Hond is toegestaan (komt weinig voor bij strand campings), maar kost een paar duiten (3,75 per nacht). Mooie duin-camping, direkt achter een duin en tegen het leuke dorp, de Koog, aan.

website: http://www.rsttexel.nl/

Geplaatst door: anke 06.05.2007 14:24
Hoi Annechie,

Wij zijn al een aantal keren naar camping de Krim geweest in de Cocksdorp . Het is een grote camping met allerlei voorzieningen maar de camping is zo verdeeld in velden dat je er geen erg in hebt dat het groot is. Maar wel prettig dat er een supermarkt is en je op fietsafstand van het dorpje zit waar leuke restaurantjes zijn.Het grote voordeel vinden wij dat je een kampeerplaats met eigen sanitair kunt reserveren. Misschien is de camping van Landall ook een optie voor jullie, wij hebben er alleen een kijkje genomen. Mooie ruime plaatsen en de mogelijkheid in de duinen te staan. Onze kinderen vonden de Krim leuker. Ik denk dat Landall wat minder toeters en bellen heeft.
Succes, groet Anke

Annechie 06.05.2007 19:43
Iemand toevallig wel eens op 'Loodsmansduin' geweest?
Hans en Anke, alvast bedankt hoor!

Jitty 07.05.2007 09:45
Wacht niet te lang met besluiten, Texel is altijd snel volgeboekt.
Voor een kleine camping zonder toeters en bellen zou je ook kunnen informeren bij camping pranger. Aan de bosrand en de mogelijkheid om lopend, door bos en duin naar het strand te gaan.

Geplaatst door: Hans W 07.05.2007 12:38
Is ook een mooie camping, maar ligt veel verder van de "bewoonde wereld" en ook verder van het strand (tevens een deel nudistenstrand).
Ook een mooie duin-camping met zwembad, dat heeft Kogerstrand niet, maar wel een overdekt zwembad op loopafstand.

Als je op google-earth: Camping Loodsmansduin, texel, Holland in typt, zie je de camping goed liggen. (doe hetzelfde maar eens met Kogerstrand), dan zie je wat ik bedoel.

peter 07.05.2007 15:49
Net terug van een weekend kamperen op de Sluftervallei te Cocksdorp Texel.
In principe voldoet deze camping perfect aan hetgeen je in je mailtje vraagt.
Ik baalde ervan dat ik onze hond niet erbij had.
Sanitair is schoon, camping ligt letterlijk in de duinen, groot hondenuitlaat veld (echt groot - er waren ook veel honden op de camping, verder was het rustig en net publiek.
Neem wel een windscherm mee.

Good luck.

Geplaatst door: tineke 07.05.2007 17:52
Peter, kan je jouw reactie over deze camping misschien ook bij de meningen plaatsen?
Alvast bedankt!

Geplaatst door: hennymel@hotmail.com 07.05.2007 22:59
Wij zijn jaren geleden op de Bremakker geweest. Een leuke camping niet te groot en erg gezellig . Dicht bij de grotere plaatsen zoals De Koog en den Burg. Strand kon je via een binnenpadje lopend af.

Arnold 09.05.2007 10:45
Als je een boerencamping zoekt is hoeve vrij en blij in (buiten) Den Hoorn aan te bevelen. keurig sanitair (zeer) grote plekken. zie ook
www.wambinghe.nl

annechie 14.05.2007 11:39
Alvast bedankt allemaal!

annechie 22.05.2007 15:59
We gaan 24 juni naar Texel! We hebben (waarschijnlijk op het nippertje..) een plek kunnen reserveren op camping 'de Shelter' in De Koog! We hopen op veel mooi weer en laten jullie na de tijd weten hoe het daar was.
Voor allemaal mijn hartelijke dank en allen een fijne vakantie toegewenst!