camperen met vouwwagen

camperen met vouwwagen (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: eric 23.05.2007 16:38
hoi,

Wij willen dit jaar voor het eerst gaan camperen met onze kinderen(5 3 en 0 jaar)
Voor het eerst willen wij dit gaan doen in Nederland en wij willen een vouwwagen aanschaffen!

Heeft iemand hier ervaring mee?
En is dit te doen met een babytje?

dit alles moet gebeuren op sprookjescamping de vechtstreek.

Als iemand nog tips of suggesties heeft dan horen wij dit graag.

Alvast bedankt voor de genomen moeite

Groetjes Willie

Geplaatst door: Patricia 23.05.2007 17:02
Wij zijn 2 jaar geleden op de sprookjescamping geweest. Ons dochtertje was toen nog geen 3 maanden.
Je zit prima op de sprookjescamping, goede faciliteiten. Prima babyvoorziening daar. Wij hadden wel toen de caravan van mijn schoonouders geleent. We hebben ook al eens in de tent gekampeerd toen ons zoontje 10 maanden was. Is prima te doen.
Ik weet niet in welke periode je gaat, je kunt overwegen een kacheltje aan te schaffen. Wij hebben dat vorige week gedaan, en erg nodig gehad. Twas zalig warm smorgens in de tent......de 1e kou was eruit!
Mocht de sprookjescamping vol zitten (dat gebeurt nogal) dan is De Molenhof in Weerselo een prima alternatief! Daar staan wij dit weekend weer. Ook zeer goede faciliteiten voor die leeftijd.

Succes ermee, en het wordt vast een leuke vakantie!

Geplaatst door: gerda 27.05.2007 14:01
Toen onze kinderen deze leeftijd hadden gingen wij ook op vakantie. Zelfs naar Zuid-Frankrijk. In de auto zonder airco met een vouwwagen super volgestouwd en wat er niet in kon, ging er bovenop.Zelfs 3 uur bij Lyon in de file gestaan. Waardoor de baby water uit de fles heeft leren drinken. Ik ben er niet erg trots op. Achteraf was het pittig voor de kleintjes. Maar eigenlijk is dat mijn eigen gevoel. Want het was een superrelaxte vakantie. Nadeel in Nederland kan het weer zijn. Maar lekker zo uit en thuis is ook wat waard. Ik zou het gewoon doen. Succes!

Geplaatst door: tom 28.05.2007 10:16
Wij hebben altijd met veel plezier met vouwagen gekampeerd toen de kinderen klein waren. Wij hadden geen kachteltje maar deden wel eens een gaspit aan s'morgens. Nu zou ik waarschijlijk ook een kacheltje meenemen Vooral de ruimte vond ik met kinderen ideaal. EEn vriendje of vriendinnetje kon altijd mee. Een erg leuke tijd! Alvast heel veel plezier gewenst. Campingtip (maar dat was wel 10 jaar geleden )De Berekuil

Jolanda 29.05.2007 17:01
Hallo Wij (2 volw en 2 kids (2 en bijna 5) Kamperen al lange tijd eerst met de tent samen en sinds 2 jaar met de vouwwagen. De jongste was 6mnd toen we naar Italie gingen hadden daar helaas zeer slecht weer en hebben onze vakantie ivm geen uitzicht op beter afgebroken na 10dgn. Vorig jaar zijn we naar 3 weken naar Spanje geweest op ons oude adres en we hebben het er ontzettend naar ons zin gehad. Helaas was het vorig jaar tijdens onze vakantie(juni) ook hier in eigen land zeer goed weer en dit jaar hebben we besloten om het weer af te wachten. We gaan in juni en als het weer hier goed is gaan we naar de sprookjes camping is het weer slecht en zijn de vooruitzichten dat ook reizen we richting goed weer.

Een kacheltje lijkt me zeker geen overbodige luxe ivm nacht temperaturen en bedenk ook dat je naast zomerkleding ook wat truien/vesten en lange broeken mee neemt ivm eventuele koele avonden. Zorg voor anti-muggen spul en een muskietennet voor op het campingbedje.

Jolanda