campingleed

campingleed (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: zomaariemand 25.12.2007 09:46
Kan dit allemaal maar zo?
In juni 2007 kochten wij een houten chalet op camping de paalhoeve in Kootwijk voor 10.000 euro. We hadden er lang voor gespaard en dit zou ons droomhuisje worden. De campingeigenaar vond ons nette mensen en we mochten de staplaats van hem huren.
De buurman op de camping wees ons aan waar het meterkastje van de elektra was en we noteerden netjes 'onze' meterstand.
De kachel in het chalet was niet meer in orde en na lang wikken en wegen besloten we CV aan te laten leggen, kosten bijna 5000 euro. Ook weer netjes gevraagd aan de eigenaar of dat kon en mocht en dat mocht wel, geen probleem.
Dit was niet gepland en we waren door ons budget heen. Het verder opknappen van het chalet moest dus nog maar even wachten, alleen nog schilderen en een laminaatvloertje erin. Oh ja en een paar kasten, en nog een schuifkast en nog.. en dat kostte toch ook nog zo'n 1000 euro. Totale investing zo'n 16000 euro.
Na ongeveer 4 maanden kregen we bericht dat de camping het volgende jaar niet in zijn oude vorm zou worden doorgezet. De paardenstallen en het landgoed rondom de camping was verkocht aan de buurman. Aan wie de camping was verkocht en of die was verkocht werd niet vermeld. Dit weten we nog steeds niet. De campingeigenaar trok zich terug maar blijft op de achtergrond ook weer aanwezig. Erg vaag allemaal. De eigenaar vertrok van het terrein en het restaurant ging dicht.
Wat betekende dit allemaal? Roddels en verhalen, de een nog sterker dan de ander. Mensen lieten hun caravan wegslepen want zij zagen de bui al hangen. Het wordt vast een chaletpark en we moeten vast allemaal weg. Opkopers, aasgieren en ramptoeristen sieren de camping nu. Het is een modderpoel, een trieste bende en elke dag zijn er graafmachines aan het werk.
We raakten behoorlijk in paniek. Wat we ook onderzochten, een andere staplek op een andere camping, bij elke 'oplossing' moest er flink geld bij. Geld wat we niet meer hebben.
Gisteren kregen we een nota van de paalhoeve BV. De toevoeging BV is nieuw. Een nota voor 2008, het laatste jaar dat we hier nog mogen staan horen we uit de verhalen. Staplaatskosten enz en.... dat we 1000 euro aan elektra moeten betalen. Dit zouden we hebben verbruikt het afgelopen half jaar.
We sloegen steil achterover. We hadden toch echt geen hennepkwekerij op het dak. Ik heb het nummer gebeld dat op de nota stond en kreeg de campingeigenaar in ruste aan de telefoon. Tja zei hij misschien is er een foutje gemaakt, maar meters liegen niet, je hebt vast een elektrisch kacheltje gebruikt.
Dat klopt, twee avonden wel te verstaan, geleend van de buurvrouw, en toen deed de cv het gelukkig.
Gisteravond met een zaklamp op zoek naar het meterkastje. Van de vier meters bewoog er nog eentje, dat moest de onze zijn, want de rest was al vertrokken dus die meters stonden stil. En ja hoor we kwamen erachter dat we de verkeerde meterstand hadden opgeschreven.
Hoe fout kan het allemaal gaan. Ik ben d'r helemaal ziek van.
Gelukkig hebben we de caravan kunnen verkopen. Voor maar liefst 6500 euro. In april wordt hij opgehaald. Ik heb de campingeigenaar gevraagd of het akkoord was dat we tot en met maart de staplaats betalen en niet voor het hele jaar. Daar ging hij niet meer over zei hij. En degene die er wel over gaat zit nu in het buitenland.
Dom geweest? Naief? Goedgelovig? Ja ja ja
Voorlopig mijn buik hier goed van vol. Leuk hoor alles.

christien 30.12.2007 20:26
sterkte zo maar iemand! Hopelijk krijg je nog eens andere kampeer ervaringen dan deze en zijn die wel positief en verder....."als een ongeluk in een klein hoekje zit....zit geluk dan in de rest?" Dan komt het vast wel goed.

Geplaatst door: ® Helen 10.02.2008 17:37
Blijkbaar kan dit inderdaad allemaal zo. Mijn ouders hebben jaren met veel plezier op de paalhoeve gestaan, en ikzelf kwam er iedere vakantie. Ook met veel plezier. Het is dan ook triest om te zien wat er van zo'n gezellige camping geworden is.
Ik vind het niet netjes van de eigenaar dat hij voor de troep die het nu is nog stageld durft te vragen. Faceliteiten zijn er immers niet meer.
Ik wens je veel succes. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, dan zou ik deze kwestie daar melden, misschien kun je nog iets van een schadevergoeding krijgen