Met vouwagen ook seizoensplaats?

Met vouwagen ook seizoensplaats? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Maure 10.09.2008 17:12
Wij staan op het punt om een vouwwagen te kopen. Nu ben ik benieuwd of je daar ook langere tijd mee op een camping kunt staan. En dan bedoel ik niet van april tot okt maar bv van de meivakantie tot eind juni ofzo. Je ziet van die leuke arrangementen.
Kan dit ook met een vouwwagen zijn er mensen met ervaring.

Geplaatst door: ivonne 10.09.2008 22:15
Niet met vouwwagen, wel met tent. Al voorseizoensplaats gehad, sneeuw die de tentstok liet breken, koude, zon vanalles. Geweldig, op het heen en weer slepen van kelding na.
Nu een naseizoen plaats, kunnen daar helaas ivm medische redenen niet zo veel weekenden heen, maar toch. vorig jaar de herfstvakantie in een tent gezeten, ging goed, wel beetje koud. Vouwwagen biedt veel meer comfort, dus doen zou ik zeggen

Geplaatst door: Corin@ 11.09.2008 12:06
Kan zeker met een vouwwagen. Je moet er alleen rekening mee houden dat het beddengoed 's avonds vochtig kan zijn. Een kacheltje is dan ook zeker niet overbodig.

Geplaatst door: conny 12.09.2008 09:24
Hou er wel rekening mee, dat het tentdoek heel veel te lijden heeft.
Als je dit elk jaar doet, gaat de vouwwagen veel korter mee (en scheelt je bij evt. inruil).
Overweeg of een caravan niet meer aan jullie wensen voldoet.
Succes met je anschaf !

Sandra 09.04.2009 14:20
Wij hebben een Jamet vouwwagen en gaan daar zomers mee naar Zuid-Frankrijk. In de meivakantie kamperen wij sinds 3 jaar in Nederland; ook om een beetje "proef" te draaien voor Frankrijk; kijken of er nog dingetjes nodig zijn.
Het enige waar je absoluut rekening mee moet houden, is dat de nachten ronduit koud zijn. Je slaapt weliswaar van de grond in een vouwwagen, echter het blijft onder tentdoek.
Enkele tips:
- leg in je normale slaapzak een fleece slaapzak (Xenos); fleece isoleert.
- koop van die platte rubberen kruiken en leg die voor het slapengaan in de slaapzak; heerlijk, blijft tot vroeg in de ochtend warm.
- zorg voor een kacheltje; onmisbaar.
- last but not least: ga vroeg naar bed!

Geplaatst door: bibi 09.04.2009 18:30
Sandra, Welke campings ben je zoal geweest in de meivakantie?
En voor welke leeftijd kinderen zijn die geschikt?