bonnefooi in Nederland

bonnefooi in Nederland (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Jack 19.03.2009 17:30
I.v.m. ziekte kunnen wij dit jaar ws. niet op vakantie naar Frankrijk, misschien zelfs helemaal niet. Maar mochten wij op het laatste moment toch nog even ertussenuit kunnen, hoe zit dat dan met campings in Nederland. Heeft iemand hier ervaring om op de bonnefooi in Nederland op vakantie te gaan. Weet eigenlijk alleen van de tijd dat wij nog in Nederland kampeerden wij altijd reserveerde en dat dat dan eigenlijk altijd van zaterdag tot zaterdag was. Ben erg benieuwd hoe dat tegenwoordig is. Weet dat je in Frankrijk op de bonnefooi op heel veel campings nog terecht kan en dat de aankomst- en vertrekdag niet perse op een zaterdag hoeft te zijn. Iemand hier ervaring mee op Nederlandse campings dan zou ik dat graag horen. Evt. tips zijn ook welkome. Mochten wij toch nog gaan dan zoeken wij een camping leuk voor een jongen van 9 en een tiener/puber.

Alvast bedankt

Geplaatst door: marieke 19.03.2009 18:10
hoi, mijn ervaring is dat de grote campings meestal vol zitten. de kleinere kun je vaak wel terecht op de bonnefooi.
waar altijd wel plaats is is de schatberg, camping arnhem, elfenmeer , om er wat te noemen.
zo wie zo zitten vol : de kleine wolf, beerze bulten, beringerzand, de paal soms wel soms niet, maar misschien valt het dit jaar wel mee vanwege de economische recessie. mijn ervaringen zijn van enkel jaren geleden. succes !

Lind@ 19.03.2009 21:06
Hallo Jack,

Ik weet niet of je in het bezit bent van een tent,caravan en dergelijke of zoek je een mobile-home dan wordt het inderdaad in het hoogseizoen wat moeilijk, om te kamperen met tent lukt vaak nog wel.

Wildhoeve in Emst http://www.wildhoeve.nl/ is een leuke camping voor een jongen van 9 jaar en een puber genoeg te doen en je zit eigenlijk midden in de bossen waar je heerlijk kunt fietsen,wandelen.

Camping de tol in Nunspeet erg leuk, vooral het strandje net buiten het dorp, je kunt daar heerlijk dobberen in een bootje of op een luchtbed, vooral met warme dagen heerlijk onder de bomen. http://www.camping-detol.nl/map.html

succes,

Linda

Geplaatst door: Bibi 21.03.2009 18:20
Hallo,

Wij hebben 2 jaar achter elkaar pas 2 dagen van te voren gebeld en we hadden plaats. We hebben toen 1 week op de Leisterd gestaan en 1 week op camping kamperland.
Het andere jaar hebben we op Hof Domburg gestaan.
Vandaag een boekje van roompot campings gehad en daar staat in dat je vanaf dit jaar alle dagen kan aankomen en dat je zelfs niet 7 nachten verplicht ben maar 3 dagen.We zijn in de bouwvak vakantie geweest.

Geplaatst door: Jack 23.03.2009 10:27
Wij kamperen met een bungalowtent. Dat maakt het toch wat minder eenvoudig omdat je niet elke paar dagen je tent weer op- en afbreekt, dat is te veel werk. Heb wel al leuke campings voorbij zien komen. Misschien nog meer tips. Vooral voor onze puber is het belangrijk dat er leeftijdsgenootjes zijn.

Lucette 23.03.2009 20:29
Camping het Stoetenslagh bij Hardenberg in de buurt heeft meestal nog wel een plaatsje vrij. De camping is erg groot nl. En ook erg leuk voor jongere kinderen. Er is veel te doen daar..

Groetjes Lucette

bibi 24.03.2009 14:52
Jack wij hebben ook een bungalowtent. Maar je hoef toch niet te verhuizen als je niet wil. Ik denk dat er zeker ergens nog een plaats voor je zal zijn. Alleen je moet je niet op 1 camping vast gaan leggen.

Geplaatst door: Liane 30.03.2009 17:36
Hallo,
Wij zijn een aantal jaar geleden (6 en 4 jaar geleden) min of meer op de bonnefooi in Nederland op vakantie geweest met onze caravan. In 2003 hebben we een dag van tevoren gebeld naar een 5 sterrencamping (Breebronne). In 2005 echt op de bonnefooi naar camping Vinkeloord gereden. We zijn in 2005 twee weken gebleven. Beide keren eind juli/begin augustus. Het kan dus wel. In 2005 heb ik wel regelmatig met verschillende campings gebeld en vele campings hadden nog plek. Beide campings zijn leuk voor een jongen van 9.

jack 06.04.2009 11:48
@liane, de campings die u noemt zijn volgens u leuk voor een jongen van 9, maar zijn deze campings ook leuk voor een jongen van 13 want ook daar moeten we rekening mee houden. Tot nu toe altijd naar campings geweest die leuk waren voor kinderen tot 12 jaar, maar die voldoen niet meer. Hoeft geen animatie te zijn, maar gewoon lekker veel leeftijdsgenoten.

Geplaatst door: Liane 08.04.2009 10:44
Ik denk dat genoemde campings ook leuk zijn voor een jongen van 13, maar dat vind ik lastiger in te schatten.