Nederlandse Campings

Nederlandse Campings (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: HdR 27.05.2009 19:53
Beste Forumleden,

De afgelopen 40 jaar zijn we, naast met het vliegtuig, met de caravan altijd buiten Nederland met vakantie geweest. Met de caravan hoofdzakelijk de landen Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Spanje, Italie, Engeland en Schotland bezocht. Afgelopen jaar voor het eerst weer eens, naast enkele maanden Spanje, ook een Nederlandse camping in Zeeland voor een paar weken bezocht. Prima camping, schoon sanitair; dus tevreden. Wat me echter opviel was het volgende. Een begrenzing op de douche van 5 minuten gebruik; ruim voldoende voor ons maar wel opvallend. Bij het afwassen moest er voor warm water een munt in van E 0,20 cent. Betekent dat als je eerst wil spoelen er ook weer een munt van E 0,20 in moet. Ik heb er geen enkel probleem mee om voor een douche te betalen en ook niet voor warm water maar dat gedoe om telkens E 0,20 muntjes te sparen vind ik wel wat overdreven. Verder; het schoonmaken van het sanitair gebeurde consequent elke ochtend als iedereen hier gebruik van wilde maken. Ik heb deze zaken nog nooit meegemaakt in het buitenland. Is dit normaal in Nederland?

Groet,
Hans

Geplaatst door: Saskia 28.05.2009 08:22
Beste Hans,
Het schoonmaken op een tijdstip dat iedereen er gebruik van wil maken heb ik in Frankrijk ook wel meegemaakt, dus dat is denk ik niet typisch Nederlands.
De muntenautomaten voor douches zijn dit ook niet, in Frankrijk heb ik ook wel muntjes moeten kopen voor douches. Alleen betalen voor het warm water heb ik nog nooit in het buitenland meegemaakt. Ik heb daar persoonlijk geen last van, ik gebruik namelijk altijd heet water in de caravan.
Ik vind het muntjes-gedoe heel erg onhandig en zoek dan ook altijd campings zonder muntjes. Er zijn camping genoeg toch?
Wel grappig dat je dit jaar in Nederland blijft. Ook wij hebben in de zomer altijd in het buitenland gekampeerd en blijven dit jaar ook in Nederland. (Op een schitterende kleine/rustige/groene camping zonder muntjes).
Saskia

Geplaatst door: Car2 28.05.2009 09:54
Warm water uit de kraan in Frankrijk? Altijd lauw gehad, verschillende campings.
Waterverspilling door kinderen door te spelen met afwaswater, gasten die kranen open laten staan etc.
NL-campings altijd heet water uit de kranen, tja moet je iets voor betalen, vervelend, maar wordt wel minder water verspild/verbruikt.

Douchemuntjes in Frankrijk, zelf nog nooit meegemaakt, maar hier en daar bestaat dit wel.
Oostenrijk: alleen maar douchemuntjescampings gezien

Wat mij wel opviel op alle douchemuntjes: overwegend altijd vrije douches beschikbaar, geen gasten die uren de douche gebruikten

Geplaatst door: Jan 30.05.2009 14:59
Ideaal systeem om met een begrenzing op de douche te werken.Zou eigenlijk standaard in woningen ook ingebouwd moeten worden want dit systeem is enorm water en gas besparend. Het voorkomt ook lange wachtrijen bij de douches.
Ook de 20 cent voor het warme afwaswater heb ik er wel voor over want het is dan tenminste altijd goed warm. We hebben op enkele campings gestaan waar men dit systeem hanteert en het valt me dan wel op dat de sanitairgebouwen dan ook van een zeer hoge kwaliteit zijn.En echt sparen voor je 20 ct.munten hoef je ook niet echt want bij de receptie wisselen we 2 euro om voor 10 muntjes en kunnen dan miniaal 5 dagen de afwas doen.

Geplaatst door: art 12.06.2009 00:35
In bijv België komt het vaker voor. Ik heb geen probleem met het betalen voor het gebruik van douches en warm water via muntjes of op andere wijze. Als er niet apart voor betaald hoeft te worden, zie je dat immers toch meestal terug in de campingprijs en betaal je indirect mee voor het gebruik door anderen die erg veel water gebruiken. Hetzelfde geldt voor andere "gratis" voorzieningen, zoals toiletpapier en elektriciteit.

Geplaatst door: HdE 14.06.2009 15:45
Beste Forumleden,

Bedankt voor jullie reacties en een goede vakantie toegewenst.

Groet, Hans

Geplaatst door: h.h 15.06.2009 16:01
wij zijn net terug van een weekje drente op deze camping ook douche, die afgesteld staan op 5 min .en 6 literwater per minuut in plaats van 9 liter per minuut.dan hangen die vaste douchekoppen ook nog zo hoog voor ,dat de waterstraal je berijkt. is de druk helemaal weg.je krijgt je haren er niet mee uitgespoelt.
zeggen ze is goed voor het mileu.maar niet voor de mensen .want ik ben blij dat ik weer thuis ben en mijn haren weer goed kan wassen.hele hoofd huid stuk.
wij hebben al in veel landen gestaan maar dit is alleen in nederland.heb dit nog nergens zo meegemaakt.gr.h.h.