Wéér slecht weer in Nederland.

Wéér slecht weer in Nederland. (Gesloten voor reacties)

Jelzie 13.08.2011 10:14
Luna welke camping waren jullie met pubers waar dan ook leeftijfgenoten van zijn?

Mirjam 13.08.2011 21:12
We zijn net terug van 3 weken vakantie in Nederland (Dalfsen).
Ondanks het niet al te mooie weer hebben we er toch wat van gemaakt en kijken we terug op een fijne "zomer" vakantie.
Voor de kinderen heb je geen zon en 25 graden nodig. Gewoon lekker buiten spelen in regenpak en laarzen is toch ook leuk en ach die kleren wassen we wel weer.

petra 13.08.2011 21:41
@jelzie

het stoetenslagh in dedemsvaart/ hardenberg zijn heel veel pubers

yvonne 14.08.2011 01:21
Ik zou echt niet meer in Nederland blijven, het is de laatste jaren echt slecht in juli en augustus. Als je een klein stukje Frankrijk in rijdt heb je meteen al veel beter weer. En de campings daar zijn nog goedkoper en mooier ook.

Geplaatst door: henny 14.08.2011 10:59
ben inderdaad blij dat we 2 weken in zuid-Frankrijk geboekt hadden , ook niet altijd super weer.3 dagen regen maar als de zon daar door komt is het gelijk weer mooi weer. Wij zijn begin juli geweest en toen was het in Nederland erg slecht weer.

jetje 14.08.2011 11:45
Zijn dit jaar weer 3 weken naar zuid frankrijk geweest.
We hebben wel enkele dagen wat bewolking gehad en 2 dag regen maar konden altijd in hemdje en korte broek lopen sávond een vestje aan het het was goed.
Vind het ook altijd een hele onderneming anderhalve dag rijden. Ben me ook zeker bewust dat dit een aanslag op het budget is. Wij zoeken altijd kleine camping van ongeveer 100 plaatsen aan een rivier met zwembad en bij mooi weer heb je hier vaak genoeg aan, af en toe een uitstapje en het is perfect. Enkele jaren geleden zijn wij in Nederland gebleven en bij slecht weer dan heb je veel vaker zin om weg te gaan en dat loopt dan ook flink in de kosten. Dus in de prijs maakt het echt niet uit.

Geplaatst door: Monique 15.08.2011 18:06
Wij zijn juist voor het eerst naar buitenland (zuid- frankrijk) geweest. We zaten in de Ardeche en hebben heerlijk weer gehad! We hebben overdag 25-30 graden gehad met zon! De tweede week wel wat meer bewolking, maar konden gewoon aan het strandje bij de rivier liggen!
Wat ons vooral aansprak was de sfeer daar, je hebt echt een vakantiegevoel als je in het buitenland zit, heerlijk! We zijn helemaal verkocht en zullen volgend jaar weer naar Frankrijk gaan. Ik hoorde wel dat je onder de lijn van Lyon moet zitten als je zeker goed weer wilt en daar kiezen wij dan ook voor. De Ardeche is ons enorm goed bevallen, dus waarschijnlijk volgend jaar weer!
We gingen met caravan en ook de reis vonden wij helemaal niet erg. We zijn zondags vertrokken en hebben in Beaune overnacht. De volgende dag verder gereden naar de Ardeche. Wij vonden het reizen met de caravan helemaal niet erg en ook dit hebben wij erg leuk gevonden, we hebben voor het eerst het echte leuke vakantiegevoel gehad met heerlijk weer!

Geplaatst door: Marie 16.08.2011 00:08
Verschrikkelijk in Nederland. Naast het slechte weer wat we gehad hebben, hebben we ook de sfeer gemist! Gewoon die gezellige plaatsjes, natuur, cultuur, etc...mis je. Je wilt op vakantie een keer wat anders zien en dat mis je in Nederland.
Verder zijn we min of meer 2 weken weggeregend!
Nee, voor ons nooit meer Nederland!!

katie 16.08.2011 01:18
Marie, er zijn echt wel gezellige plaatsen en mooie natuur, zo zwem ik altijd in de Zandenplas die ligt midden in een bos tussen de dennenbomen en heeft een heel wit strandje. Bij mooi weer waan je je in Zuid Frankrijk. Maar ja bij slecht weer lijkt het allemaal al een stuk minder.

Geplaatst door: Marie 16.08.2011 16:51
Hallo Katie, het klinkt wel heel negatief inderdaad van mij, maar in de zomer heb ik 3 weken vrij en dan wil ik gewoon 3 weken eigenlijk (zeker) mooi weer hebben. En gewoon een keer wat anders zien dan Nederland is ook wel goed en ook zeer leuk!
Natuurlijk heeft Nederland ook mooi natuur, maar daar kunnen we het hele jaar al van genieten...Ik vind het ook heerlijk om een keer op de Veluwe te fietsen of een keer naar het strand in Nederland te gaan, maar ik heb gemerkt dat ik in de zomer gewoon een keer wat anders wil zien dan Nederland en toch wat zekerder wil zijn van het weer! Wij hebben hier 2 weken gekampeerd in de zomer en vonden het niets.

katie 17.08.2011 00:54
Marie, dat kan ik me voorstellen, ik blijf de hoofdvakantie ook niet in NL,heb er wel over gedacht maar gezien het slechte weer van de laatste jaren dus niet. Maar mooie plekjes zijn er dus wel. Hoewel je niet dezelfde sfeer hebt als in Frankrijk
of de Belgische kust,die vind ik ook erg gezellig bij mooi weer.

Geplaatst door: ivo 22.08.2011 20:33
Grappig, topic van 2009 elk jaar slecht weer in Nederland.

Ik weet dat er mensen zijn die het geld niet hebben voor een vakantie in Frankrijk, maar ik vraag me echt af of het veel duurder is: Zuid Frankrijk is bereikbaar zonder tol wegen, duurt wel langer ( staat tegenover dat je ook minder hoeft te wassen, minder in je tent hoeft te blijven door al die regen). De campings in Frankrijk zijn beduidend goedkoper dan in Nederland. Wij betalen daar voor campings met dezelfde voorzieningen als in Nederland voor ons gezin tussen de 15 en 20 euro minder per nacht, soms nog veel minder. Dat betekent dat je per week 7x15 euro hebt om de diesel/benzine /tol van te betalen, dus zeker 100 euro per week. Ga je drie weken, dan is de diesel en camping kosten voor ons helemaal in evenwicht met het bedrag dat ik in Nederland uitgeef aan camping kosten. Bovendien geven we in frankrijk minder uit: van de rotsen springen vinden onze kinderen net zo leuk als een pretpark. Het aller grootste voordeel van Frankrijk: wij vertrekken als we het te koud, te saai oid vinden, in Nederland moet je vaak boeken wil je een plekje kunnen krijgen. Zit je ook nog eens vast als het gaat plenzen.

Geplaatst door: Peter 25.08.2011 14:36
Ookal is het een stuk duurder naar Frankrijk of Spanje, ik blijf in de zomer echt niet in Nederland. Ik wil graag mooi weer hebben, ik hoef geen 30 graden, maar 25 graden en dan lekker aan het strand liggen of riviertje vinden wij heerlijk. Daarnaast is het gewoon een keer wat anders. Je bent altijd al in Nederland, is ook wel keer lekker om dan naar het buitenland te gaan.
En ja voor ons is kamperen in Frankrijk in ieder geval niet duurder dan in Nederland. Dus wij gaan lekker naar Frankrijk of Spanje.

Geplaatst door: Mirjam 26.08.2011 17:42
De "discussie" gaat er nu over of een een vakantie in Frankrijk wel of niet goedkoper is dan in Nederland blijven. Maar buiten het financiele zijn er toch vast nog andere overwegeningen om in Nederland te blijven.

petra 26.08.2011 22:02
@mirjam,

je hebt helemaal gelijk, wij hebben idd goede reden om in nederland te blijven, wat helemaal maar dan ook helemaal niks met geld te maken heeft

Geplaatst door: ivo 28.08.2011 17:06
Mogelijk dat een ander wel een reden heeft om in Nederland te blijven, ik echt niet. Vind er niet veel aan, de mooie natuur (?)in Nederland kan ik elk weekend bekijken, doe ik ook vaak, de sfeer in Nederland trekt me helemaal niet( overgeorganiseerd). Ik bedoel dat de de kosten lang niet altijd een item hoeven zijn bij de keus, wij gaan soms met niet veel geld lang weg, soms zijn we in een vakantie thuis, kosten ontlopen elkaar niet veel doordat wij thuis ook wel eens iets leuks willen doen (zwembad oid) In Frankrijk/Spanje hebben onze kinderen daar minder behoefte aan.

Geplaatst door: lisa 28.08.2011 23:44
Een reden om in Nederland te blijven kan een ziekte zijn, van jezelf of je kinderen. Of dat je niet ver weg wilt vanwege een ziek familielid, of gewoon omdat je kinderen te jong zijn. Er kunnen zoveel redenen zijn. Toen ik zwanger was zijn we ook in Nederland gebleven.

Geplaatst door: Marieke G 30.08.2011 13:32
Klopt. Mijn man is overleden december 2009 en ik wilden dit jaar toch graag met de caravan weg, vandaar dat ik toch de caravan bij huis had gezet en eventueel in Nederland zou gaan kamperen. Ik heb het niet gedaan, vanwege het slechte weer. Had geen zin om in de regen te zitten...als het mooi weer was, was ik waarschijnlijk wel een weekje (of misschien wel 2) naar een camping gegaan in Nederland.
Nu wil ik misschien toch proberen om volgend jaar naar het zuiden te gaan met de caravan. Ik gewoon mooi weer hebben en iets anders aan mij hoofd dan Nederland. In Nederland kun je gewoon bijna geen vakantie vieren als je maar 3 weken vakantie hebt. In die 3 weken wil je zekerheid van mooi weer en daarom trokken wij altijd naar het zuiden. Of dat nu nog kan voor mij?? Geen idee.

lisa 01.09.2011 22:09
Marieke, wat erg voor je!!! Op het Frankrijk forum staan regelmatig vragen van vrouwen die ook alleen met de caravan op pad willen om verschillende redenen.
Je bent in ieder geval niet de enige. Misschien kun je de eerste keer iets huren op een camping om te kijken hoe dat bevalt?

lili@n 11.09.2011 01:55

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 3 

Pagina 2 van 3