Camping- en Jachthavenexploitanten; wordt eens wakker!

Camping- en Jachthavenexploitanten; wordt eens wakker! (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: HdR 08.08.2009 09:48
Beste Forumleden,

Al eerder heb ik geschreven dat ik in 2008 voor het eerst sinds 40 jaar weer eens in Nederland een camping heb bezocht. Daar naast doen wij ook aan watersport en hebben dan ook te maken, vergelijkbaar met kamperen, met de voorzieningen van jachthavens. Ik vraag mij dan ook af of beide categorieën ondernemers wel met hun voeten in deze wereld staan, en roep ze dan ook op om eens wakker te worden en naar hun klanten te luisteren. Overigens hoor ik in deze voorzieningen van anderen dezelfde ergernissen; dus ik sta hierin niet alleen. Beste ondernemers, om welke tijd denkt u dat de gemiddelde vakantievierder gebruik maakt van de sanitaire voorzieningen? Juist, tussen 08.00 en 09.00 uur. En om welke tijd denkt de gemiddelde ondernemer in Nederland dat hij het halve sanitair gebouw moet afsluiten om schoon te maken? Juist, tussen 08.00 en 09.00 uur! En waarop denkt de gemiddelde ondernemer te kunnen bezuinigen? Overal muntjes automaten; voor de douche en zelfs voor het warm water. Hoewel een douche? De meeste douches staan zo afgesteld dat het onmogelijk is je haar te wassen, want het aantal liters per minuut is dusdanig terug gedraaid dat er nauwelijks water uitkomt. Verder hoor ik, hoewel ik er zelf geen last van heb, heel veel mensen klagen over de beperking van de bekende 5 minuten douchen. Als ik dat vergelijk met mijn (40 jaar) ervaring buiten Nederland zie ik dat de gemiddelde ondernemer daar de zaken toch over het algemeen wel goed op orde heeft. Schoonmaken gebeurt daar in de meeste gevallen 2 maal per dag, ’s-Avonds rond 22.00 uur en ’s-ochtends omstreeks 11.00 uur. Munten voor de douche, ja soms, maar dan wel een gewone douche met een gewone straal water eruit. Munten voor warm water; nog nooit meegemaakt buiten Nederland behalve de stadscamping in Lausanne. Deze oproep plaats ik op een kampeerforum en een watersportforum.

Groet,
Hans