Camping dichtbij een leuke stad

Camping dichtbij een leuke stad (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Josien 16.02.2010 23:05
Aankomende zomer kunnen wij helaas maar 1 week op vakantie, vanwege het werk. Dit is natuurlijk erg jammer, maar wij willen die week toch op vakantie gaan met onze eigen caravan.
Normaal gesproken gingen wij naar Zuid-Frankrijk en daar 2.5 week genieten van het prachtige weer en landschap, maar dit jaar kan dat dus niet.
Wij willen dit jaar daarom op een camping staan dichtbij een leuke stad waar je wel een week kunt vermaken.
Ik weet dat het hier om Nederlandse campings gaat, maar toch vraag ik het hier maar, wellicht dat mensen tips hebben. Wij zoeken een camping in Duitsland, Belgie of Frankrijk op max. 800km rijden van Utrecht. Wie weet er een leuke stad waar je heen kunt gaan met een camping in de buurt?
De camping hoeft niet heel veel te hebben...al moeten onze kinderen van 10 en 12 wel een beetje kunnen vermaken met tafeltennissen en evt. een zwembad zou ook fijn zijn....ben benieuwd of jullie een leuke stad (of steden) weten?
Alvast bedankt

Geplaatst door: anke 17.02.2010 20:16
Hoi Josien,
De omgeving van Strasbourg is leuk voor een week. Strasbourg zelf vonden wij een leuke stad. Op camping frankrijk kun je aardige campings vinden in de omgeving, sommigen op loopafstand van een leuk stadje.
Berlijn zou ook een optie kunnen zijn, niet ver en veel te doen, weet geen campings maar die zullen er ongetwijfeld zijn in de omtrek.
Parijs.... och er is er zoveel leuks.

mannus 18.02.2010 16:58
Beste Josien
heb gestaan op camping witshoff zuid duitsland in het plaatsje marktdorf 4km van de bodemsee pracht omgeving leuk om te fietsen geen drukke camping maar wel mooi
doe er je voordeel mee gr oetjes mannus

Geplaatst door: petra 18.02.2010 22:45
de camping in munster elzas in noord frankrijk, die ligt op een paar minuten lopen van het centrum

in de omgeving en het dorp zelf is voldoende te zien en te doen

Geplaatst door: PetraHM 19.02.2010 23:05
In de Belgische Ardennen. 35 km vanaf Luik, verder liggen Spa en Malmédy in de buurt. Camping van een Nederlandse eigenares. Heeft een pingpongtafel, een schommel en een zandbak en een blokhutje vol spelletjes en boeken en een riviertje. In de directe omgeving heb je Remouchamps (grotten), Coo (waterval, Plopsa), museum over Ardennenoffensief (la Gleize), volop wandelmogelijkheden (Ninglinspoo):
camping Chalet weekend in Stoumont (www.campingchaletweekend.be)

Geplaatst door: Lisa 20.02.2010 00:37
Ik vond zelf De Haan heel leuk voor een weekje. Vanuit daar kun je naar Brugge en Gent maar je kunt ook Frankrijk inrijden naar Calais of Duinkerken. En als het mooi weer is heb je het meest mooie strand ooit en wil je helemaal nergens anders heen.

Irene 20.02.2010 12:05
Hoi Josien,

Ongeveer een gelijke vraag (600 km van E'hoven, en met tieners) had ik onlangs gesteld op CF en kreeg daarop veel leuke reacties. In de link het topic met mijn vraag en alle reacties.

http://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.asp?ID=25876&p=2&pp=1

Geplaatst door: Manon 21.02.2010 00:28
Het reeds genoemde De Haan is heel leuk!
Denk ook eens aan de Vogezen. Colmar (650 km) vond ik prachtig en in de directe omgeving is heel veel leuks te zien en te doen.
Wat ik niet ken maar wel op mijn velanglijstje heb staan: Wissant en Wimereux, aan de cote Opale.
In de Ardennen bij Durbuy is het zeker ook goed toeven.
Misschien in de buurt van Dresden? Schijnt een prachtige stad te zijn en er vlak bij is een mooi natuurreservaat.
Leuke tip is ook Amboise (municipal Ile d'Or) op 700 km. Amboise is gezellig, heeft een prachtig kasteel en ook het huis van Leonardo da Vinci (leuk voor kinderen!!). In de omgeving vele mooie kastelen, je kan kanoen op de Loire, naast de camping (direct toegang) ligt een zwembad. En: Spotgoedkoop!!

Fijne vakantie alvast!!

Geplaatst door: Lisa 22.02.2010 16:50
Wissant ken ik toevallig wel, toen de kinderen heel jong waren stonden we op een camping in Guines (La Bien Assise) en gingen we altijd in Wissant naar het strand want daar was het water lekker rustig en het strand mooi. In de buurt heb je dan Duinkerken en Calais. Mooi gebied met leuke dorpjes met vreemde namen zoals
Teteghem. Je moet er wel rekening mee houden dat het bij de kapen behoorlijk kan waaien en bij regen kan de omgeving Calais wat naargeestig lijken.
Zelf wil ik graag nog een keer naar Boulogne. De buurt van Valerie sur Somme
schijnt ook erg mooi te zijn.

Geplaatst door: Josien 24.02.2010 19:46
Alvast bedankt voor de vele tips, ik heb ook even gekeken op camping-frankrijk.nl, goede tip!
Wij kijken nog even rond.
Groetjes,
Josien

petra 27.02.2010 22:09
wat ook een goede optie zou kunnen zijn, is camping birkelt in larochette luxemburg, voor de leeftijden van je kinderen is hier genoeg te beleven

Geplaatst door: Roelf 02.03.2010 19:41
Als je niet teveel vermaak op de camping nodig vindt is Camping Echtenacherbruck een optie. Zwembad direkt naast de camping in de camping ligt naast/in de stad Echternach in Luxemburg. Alleen de rivier de Sure stroomt ertussen. De brug is direkt naast de camping. http://www.echternacherbrueck.de/