Wintercamping

Wintercamping (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ® Merle 07.11.2010 15:52
Wij hebben nog maar 2 maal gekampeerd, telkens in de zomer in Frankrijk. We willen ook eens winterkamperen proberen, voor de eerste keer niet al te ver van huis (België). Daarom zijn we op zoek naar een wintercamping in Nederland (provincie maakt niet uit) die open is in januari met goede voorzieningen voor kleine kinderen (4 en 2,5 jaar). Dus liefst een overdekt zwembad en overdekte speeltuin, moet niet op de camping zelf zijn maar wel dicht in de buurt van de camping. En degelijke warme douches. Wie kan ons op weg helpen?

Geplaatst door: rockfire 08.11.2010 13:31
Hallo,

Wij hebben in de 'belgische' herfstvakantie (dat is later dan in Nederland) ervaring met 2 Nederlandse campings/vakantieparken. Beide zijn het ganse jaar open en beschikken over goed sanitair en zwemmogelijkheden.

1. Recreatie Marveld (Groenlo)
2. Landal Greenparks Rabbit Hill (Veluwe, in de buurt van Apeldoorn) ca 220 km vanaf Gent

Bij Landal is het indoor zwembad in de prijs begrepen (je krijgt ook jonge gezinnen korting, ... ). Daar is ook een goede indoor speelplaats. Als uitvalsbasis om enkele stadjes, ... te bezoeken ideaal. Bij Marveld is het sanitair iets mooier, maar het zwembad is niet gratis.

Ik denk dat er nog enkele van deze campings zijn (oa de roompot locaties). In het forum hier, kreeg ik vroeger wel nog andere tips, maar de meeste waren niet of maar gedeeltelijk open in de winter.

Geplaatst door: ® Merle 08.11.2010 14:50
Bedankt voor de tip Rockfire. Dat Landal park lijkt mij perfect. Naar zoiets was ik dus op zoek.

Geplaatst door: daphne 08.11.2010 21:23
Nederland:
Duinrell - Wassenaar
De Noordduinen - Katwijk aan zee
Tempelhof - Callantsoog
De Hertewei - Lage Mierde
Roompot - Kamperland
Napoleonhoeve - Breskens
De Twee Bruggen - Winterswijk
De Paalberg - Ermelo
Camping De Haeghorst - Ermelo
Samoza - Vierhouten
Landal Rabbit Hill - Nieuw Milligen
Veluwe Strandbad - Elburg
De Kuilart - Koudum
Bloemketerp - Franeker
De bronzen emmer - Meppen
Landgoed ´t Wildryck - Dieverbrug
Klein Vink - Arcen

België:
Hengelhoef - Houthalen/Helchteren
Mooi Zutendaal - Zutendaal
Wilhelm Tell - Opglabeek
Molenheide - Helchteren

Deze campings zijn het hele jaar open en hebben een overdekt zwembad.

lisa 09.11.2010 12:11
Hengelhoef in Belgie is ook open, mooi overdekt zwembad.