Camping reserveren

Camping reserveren (Gesloten voor reacties)

Hans 21.01.2012 10:52
Mijn vraag is (moet) je in Nederland van te voren reserveren ?, ik wil in 2012 voor het eerst in Nederland kamperen ,maar weet niet precies wanneer , wel in het laagseizoen en als je een week van te voren opbelt(hangt van het weer af) naar en camping moet je dan vooruit betalen of hangt dit af van de camping ,ik heb totaal geen ervaring met Nederlandse campings,wie kan me daar iets meer over vertellen,graag lees ik uw reactie.


Geplaatst door: conny 21.01.2012 14:12
Op de meeste (kleinere, minder toeristische) campings, zonder toeters en bellen is het niet nodig te reserveren.We bellen wel even tevoren, zodat je niet voor niets komt, maar daar hebben wij nooit reserveringskosten voor hoeven betalen, tenzij je zelf vraagt of ze een plek voor je willen vrijhouden.
Campings aangesloten bij ACSI card en Camping Cheques willen wel een voller zijn.
Ook rond Koninginnedag,Hemelvaart en Pinksteren kan het vol zijn.

frans 21.01.2012 14:23
Als je in het laagseizoen gaat bel je gewoon een dag van te voren voor een
plek.

Hans 25.01.2012 13:51
Het gaat over de maand juni 2012,dan neem ik de gok ,als je reserveert en het is slecht weer, dan heb ik er niet zo'n zin in ,bedankt voor de reacties..(ben benieuwd hoe het is een vakantie in Nederland) Spanje wordt me te duur,benzine tol en het wordt steeds drukker om de weg , nu is het 2 uur rijden en je bent er zal wel rust geven.

Hans 25.01.2012 14:03
Ben ik weer even , wij zoeken een camping in de achterhoek of Gelderland of Drente wie weet er wat ,we willen op de camping ,een zwembad ,rustige camping, Internet en het liefst dichtbij of in de bossen om veel te fietsen,wie kan ons iets aanraden.

Geplaatst door: frans 25.01.2012 21:26
Kijk eens op de site van camping Rusthoeve in Putten.
Je staat midden in de bossen.
Er is geen zwembad en geen horeca maar heerlijk rustig
http://www.nederland-camping.nl/campinginformatie.asp?CampingID=178044

frans

Geplaatst door: B&A 26.01.2012 11:44
Camping Tamaring in Ruurlo(Achterhoek) is wellicht iets voor jullie.

Hans 28.01.2012 15:33
Ik heb verschillende leuke campings gezien ,wie kan mij vertellen hoe het zit als je een paar dagen van te voren belt en zeg dat je komt ,moet je dan vooraf betalen of is dat voor iedere camping anders ,stel het is slecht weer ,dan kan ik zo mijn boeltje pakken en bv nog naar Frankrijk of Duitsland vertrekken daar ben ik nogal makkelijk in, maar als je van te voren moet betalen wordt het een ander verhaal, ik kan niet op een website zien of je vooraf moet betalen, wie wil me wat wijzer maken.

Geplaatst door: ® Manon 01.02.2012 14:39
Ik zou ofwel van te voren reserveren, en dan is het vrij logisch dat je vooraf een deel of het hele bedrag moet betalen.
Ofwel je gaat op de bonnefooi, je rijdt naar de camping van je keuze, vraagt of er plaats is en geeft aan dat je nog niet precies weet hoe lang je wilt blijven. Vaak betaal je dan bij vertrek.
Maar eerlijk is eerlijk: zo werkt het in Frankrijk, of dit in NL ook zo gaat weet ik niet, wij gaan dit jaar voor het eerst in NL kamperen en hebben een ingerichte tent gehuurd.

Geplaatst door: ineke 01.02.2012 18:57
Camping 't Hemelke in Hulsberg in Limburg daar kun je zelfs niet reserveren, zelfs niet in het hoogseizoen, de camping heeft genoeg ruimte en door de vakantiespreiding hebben ze altijd plaats. Je kan je plaats zelf uitzoeken en komen en gaan wanneer je wilt. De camping heeft een zwembad. Het is vlakbij valkenburg. Wij overwegen daar ook heen te gaan, de recenties zijn ook allemaal goed. http://www.hemelke.nl/